Na początku tego procesu nie chodzi jeszcze o to, co się słyszy. Na początku jest funkcja. „Zazwyczaj zaczynamy od układu głośników i określamy, gdzie który głośnik zostanie umieszczony w pojeździe”, wyjaśnia Jörg Kotschak, kolega Sedlmeira i od czterech lat członek zespołu inżynierów dźwięku w Audi. Jest częścią zespołu, który na początku definiuje, co głośnik ma osiągnąć. I mierzy to nie tylko w watach, ale także w funkcjach. Może to być na przykład odtwarzanie muzyki, telefonia lub odtwarzanie komunikatów nawigacyjnych. Ponadto Kotschak opisuje, co powinno się stać, gdy klienci zmieniają ustawienia. W nowym Audi A6 e-tron może to również zrobić pasażer za pomocą nowego wyświetlacza pasażera, dostosowując ustawienia indywidualnie. „Szczegółowo określamy, co system ma osiągnąć i specyfikujemy wymagania. Wszystko to prowadzi do komponentów, sterowników, oprogramowania i algorytmów.” W przypadku nowego, w pełni elektrycznego Audi A6 e-tron, do dwudziestu głośników, jeśli uwzględnić opcjonalny system dźwiękowy Bang & Olufsen Premium Sound System z dźwiękiem 3D i głośnikami w zagłówkach, musi ze sobą harmonizować.
Jörg Kotschak jest szczególnie dumny z czterech głośników, z których po dwa znajdują się w zagłówkach przednich siedzeń, tworząc tzw. strefę dźwięku. „Nie chodziło tylko o zintegrowanie głośników, które mogą odtwarzać dźwięk, w przednich zagłówkach. To nie byłoby rozwiązanie premium w stylu Audi”, wyjaśnia ekspert dźwięku. W nowym Audi A6 e-tron strefa dźwięku umożliwia specyficzne funkcje, takie jak Personal-Surround-Sound, komunikaty nawigacyjne i personalną telefonię, dostosowane indywidualnie do użytkownika. Na przykład kierowca może skupić się na wskazówkach nawigacyjnych, podczas gdy siedzący obok niego pasażer może bez przeszkód prowadzić rozmowę telefoniczną. „Wszystkie funkcje są w pełni zintegrowane z systemem dźwiękowym i w mojej opinii w takim zakresie są unikalne na rynku.” Dopiero gdy Jörg Kotschak jest przekonany, że każdy komponent spełnia założone wcześniej wymagania, do gry wchodzi Philip Sedlmeir.