Nowe, w pełni elektryczne Audi Q6 e-tron* jest pierwszym produkcyjnym modelem zbudowanym na platformie Premium Platform Electric (PPE). Imponujące osiągi jezdne i wydajność ładowania, zwiększona efektywność i duży zasięg, nowa koncepcja projektowania wnętrza oraz innowacyjne technologie oświetlenia otwierają nowy rozdział mobilności elektrycznej w Audi.
Audi Q6 e-tron* należy do segmentu średniej wielkości SUV-ów premium. Długość pojazdu wynosząca 4 771 milimetrów, szerokość 1 939 milimetrów i wysokość 1 648 milimetrów, zapewniają dużą ilość przestrzeni oraz komfort w codziennym użytkowaniu.
Audi Q6 e-tron* należy do segmentu średniej wielkości SUV-ów premium. Długość pojazdu wynosząca 4 771 milimetrów, szerokość 1 939 milimetrów i wysokość 1 648 milimetrów, zapewniają dużą ilość przestrzeni oraz komfort w codziennym użytkowaniu.
Q6 e-tron* to pierwszy samochód seryjny Audi zbudowany na nowo zaprojektowanej platformie PPE (Premium Platform Electric), przeznaczonej specjalnie dla pojazdów elektrycznych. Komponenty techniczne platformy PPE, opracowanej wspólnie z Porsche, zostały dostosowane do specyficznych wymagań pojazdu elektrycznego i rozmieszczone zgodnie z aspektami funkcjonalnymi. Dzięki temu można optymalnie wykorzystać zalety pojazdu elektrycznego pod względem geometrii, przestrzeni i rozkładu masy.
PPE oferuje również miejsce na całkowicie nowo opracowany akumulator wysokonapięciowy. W obu wariantach modelowych, Audi Q6 e-tron quattro* i Audi SQ6 e-tron*, posiada on łączną pojemność brutto wynoszącą 100 kWh (netto 94,9 kWh). Składa się z zaledwie 12 modułów zawierających łącznie 180 ogniw. 15 ogniw w każdym module jest połączonych szeregowo. Dla porównania: akumulator w Audi Q8 e-tron składa się z 36 modułów i 432 ogniw.
Mniejsza liczba modułów oznacza, że akumulator wymaga mniejszej przestrzeni montażowej, jest lżejszy i łatwiej go zintegrować ze strukturą zderzeniową oraz systemem chłodzenia. Płyta chłodząca zintegrowana z obudową akumulatora zapewna również równomierne odprowadzanie ciepła, a tym samym niemal optymalne warunki pracy akumulatora. Nowością jest również osłona podwozia wykonana z lekkich kompozytów. Taka konstrukcja jest lżejsza, chroni akumulator litowo-jonowy przed uszkodzeniami i poprawia izolację termiczną akumulatora. Dzięki temu akumulator wysokonapięciowy Audi Q6 e-tron* może być wydajniej chłodzony lub ogrzewany.
Akumulator litowo-jonowy o łącznej pojemności brutto 100 kWh (94,9 netto) oferuje zasięg do 641 km. Dzięki technologii 800 V i standardowej maksymalnej mocy ładowania wynoszącej 270 kW, postoje na ładowanie stają się krótkie. Oznacza to, że na stacji szybkiego ładowania (HPC) można w zaledwie 10 minut doładować akumulator energią wystarczającą na przejechanie do 255 km. Stan naładowania akumulatora (SoC) można zwiększyć z 10 do 80 procent w około 21 minut.
Audi Q6 e-tron* to ponadto pierwszy model marki, który wykorzystuje nową architekturę elektroniczną E3*, która została zaprojektowana we współpracy z CARIAD, potężnym ośrodkiem ds. oprogramowania w koncernie Volkswagen. Nazwa E3* to skrót od End-to-End Electronic Architecture. Zorientowana na funkcje architektura bazuje na nowej strukturze komputerowej, z pięcioma komputerami o wysokiej wydajności, które kontrolują wszystkie funkcje samochodu – od informacji i rozrywki, przez prowadzenie, aż po częściowo zautomatyzowaną jazdę na późniejszych etapach. Architektura elektroniki E3* stanowi podstawę dla spójnego doświadczenia cyfrowego wewnątrz pojazdu, otwiera drogę dla przyszłych innowacji i jest kolejnym krokiem w procesie digitalizacji gamy modelowej Audi.
Wykorzystanie w Audi Q6 e-tron* plaftormy PPE daje początek nowej generacji projektowania wnętrza pojazdu. Wnętrze modelu Audi Q6 e-tron* jest zorientowane na potrzeby użytkownika bardziej niż kiedykolwiek. Cyfrowa scena z panoramicznym wyświetlaczem Audi MMI oraz wyświetlaczem pasażera MMI tworzy wyraźne struktury i klarowność wizualną. W trójwymiarowej i kontrastowej konstrukcji wnętrza celowo umieszczono elementy na pierwszym planie lub w tle, tworząc trójwymiarową architekturę przestrzenną, dostosowaną do estetyki i ergonomii pasażerów.
Wnętrze podkreśla przytulną atmosferę. Tzw. ""Softwrap"" rozciąga się od drzwi, przez cały kokpit, aż do konsoli środkowej, tworząc spójne wrażenie otulającej przestrzeni. Strefy zorientowane na komfort są w większości wykończone miękkimi materiałami, częściowo pochodzących z recyklingu. Wykończenie obszarów sterowania w wysokiej jakości błyszczącej czerni dodatkowo podkreśla przejrzystość interakcji z pojazdem.
Dzięki nowej platformie Premium Platform Electric (PPE), specjalnie zaprojektowanej dla pojazdów elektrycznych, Audi Q6 e-tron* oferuje przestronne wnętrze oraz wysoką funkcjonalność na co dzień. Charakterystyczne dla samochodu elektrycznego bez tunelu centralnego są: dodatkowa przestrzeń na nogi, wygodny dostęp do tylnej kanapy i zwiększony komfort na środkowym tylnym siedzeniu. Bagażnik ma pojemność 526 litrów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa wzrasta do 1529 litrów. Tylne oparcia można składać osobno (40:20:40). Pod przednią pokrywą , tzw. frunk (Front Trunk) znajdują się dodatkowe 64 litry – tam można np. wygodnie przechowywać mniejsze torby podróżne.
Wraz z Audi Q6 e-tron*, nowa filozofia projektowania wnętrza trafia do produkcji seryjnej. Elementy celowo umieszczone na pierwszym planie lub w tle tworzą trójwymiarową architekturę przestrzenną, dostosowaną do podróżujących, zarówno pod względem designu jak i ergonomii. Kształt panoramicznego wyświetlacza MMI w zakrzywionej formie przypomina pojedynczą ramę przedniej osłony Singleframe, charakterystycznej dla stylistyki zewnętrznej Audi. Zupełna nowość to wyświetlacz MMI pasażera.
Wraz z Audi Q6 e-tron*, nowa filozofia projektowania wnętrza trafia do produkcji seryjnej. Elementy celowo umieszczone na pierwszym planie lub w tle tworzą trójwymiarową architekturę przestrzenną, dostosowaną do podróżujących, zarówno pod względem designu jak i ergonomii. Kształt panoramicznego wyświetlacza MMI w zakrzywionej formie przypomina pojedynczą ramę przedniej osłony Singleframe, charakterystycznej dla stylistyki zewnętrznej Audi. Zupełna nowość to wyświetlacz MMI pasażera.
Wraz z Q6 e-tron*, Audi nie tylko rozpoczyna nowy rozdział w mobilności elektrycznej, ale także w ważnej części DNA marki Audi: technologii oświetlenia. Dzięki światowej nowości jaką jest aktywna cyfrowa sygnatura świetlna, Audi Q6 e-tron* rozpoczyna nową erę z unikalnym designem i estetyką, charakterystyczną tylko dla Audi. Opcjonalnie dostępne, cyfrowe sygnatury świetlne dzięki dodatkowo dostępnym dynamicznym chreografiom świetlnym podkreślają wyjątkowy design pojazdu.
Dzięki łącznie ośmiu opcjonalnym cyfrowym sygnaturom świetlnym w nowo zaprojektowanych światłach do jazdy dziennej reflektorów Matrix LED oraz w cyfrowych tylnych światłach OLED 2.0, użytkownicy mogą spersonalizować wygląd swojego Audi Q6 e-tron* jak nigdy dotąd. Możliwość ta jest dostępna zarówno za pośrednictwem systemu MMI, jak i po raz pierwszy, za pomocą aplikacji myAudi. Co więcej, cyfrowe sygnatury świateł można dokupić również po zakupie pojazdu.
Druga generacja cyfrowych tylnych świateł OLED w Q6 e-tron* wynosi design oświetlenia i jego funkcjonalność, a tym samym bezpieczeństwo na drodze, na nowy poziom. Po raz pierwszy cyfrowe tylne światła OLED mogą komunikować się z otoczeniem w ukierunkowany sposób (Car-to-X).
Liczba segmentów na panelu cyfrowym OLED wzrosła w porównaniu do pierwszej generacji z sześciu do sześćdziesięciu segmentów. W sumie, w tylnych światłach Audi Q6 e-tron* stosuje się sześć paneli OLED, o łącznej liczbie 360 segmentów. Ciągły wzrost liczby segmentów na panelu cyfrowym OLED umożliwi w przyszłości przekształcenie tylnego światła w wyświetlacz, który jeszcze bardziej poprawi komunikację Car-to-X oraz bezpieczeństwo na drodze.