Q6 e-tron to pierwszy samochód seryjny Audi zbudowany na nowo zaprojektowanej platformie PPE (Premium Platform Electric), przeznaczonej specjalnie dla pojazdów elektrycznych. Komponenty techniczne platformy PPE, opracowanej wspólnie z Porsche, zostały dostosowane do specyficznych wymagań pojazdu elektrycznego i rozmieszczone zgodnie z aspektami funkcjonalnymi. Dzięki temu można optymalnie wykorzystać zalety pojazdu elektrycznego pod względem geometrii, przestrzeni i rozkładu masy.
PPE oferuje również miejsce na całkowicie nowo opracowany akumulator wysokonapięciowy. W obu wariantach modelowych, Audi Q6 e-tron quattro i Audi SQ6 e-tron, posiada on łączną pojemność brutto wynoszącą 100 kWh (netto 94,9 kWh). Składa się z zaledwie 12 modułów zawierających łącznie 180 ogniw. 15 ogniw w każdym module jest połączonych szeregowo. Dla porównania: akumulator w Audi Q8 e-tron składa się z 36 modułów i 432 ogniw.
Mniejsza liczba modułów oznacza, że akumulator wymaga mniejszej przestrzeni montażowej, jest lżejszy i łatwiej go zintegrować ze strukturą zderzeniową oraz systemem chłodzenia. Płyta chłodząca zintegrowana z obudową akumulatora zapewna również równomierne odprowadzanie ciepła, a tym samym niemal optymalne warunki pracy akumulatora. Nowością jest również osłona podwozia wykonana z lekkich kompozytów. Taka konstrukcja jest lżejsza, chroni akumulator litowo-jonowy przed uszkodzeniami i poprawia izolację termiczną akumulatora. Dzięki temu akumulator wysokonapięciowy Audi Q6 e-tron może być wydajniej chłodzony lub ogrzewany.
Akumulator litowo-jonowy o łącznej pojemności brutto 100 kWh (94,9 netto) oferuje zasięg do 641 km. Dzięki technologii 800 V i standardowej maksymalnej mocy ładowania wynoszącej 270 kW, postoje na ładowanie stają się krótkie. Oznacza to, że na stacji szybkiego ładowania (HPC) można w zaledwie 10 minut doładować akumulator energią wystarczającą na przejechanie do 255 km. Stan naładowania akumulatora (SoC) można zwiększyć z 10 do 80 procent w około 21 minut.
Audi Q6 e-tron to ponadto pierwszy model marki, który wykorzystuje nową architekturę elektroniczną E3, która została zaprojektowana we współpracy z CARIAD, potężnym ośrodkiem ds. oprogramowania w koncernie Volkswagen. Nazwa E3 to skrót od End-to-End Electronic Architecture. Zorientowana na funkcje architektura bazuje na nowej strukturze komputerowej, z pięcioma komputerami o wysokiej wydajności, które kontrolują wszystkie funkcje samochodu – od informacji i rozrywki, przez prowadzenie, aż po częściowo zautomatyzowaną jazdę na późniejszych etapach. Architektura elektroniki E3 stanowi podstawę dla spójnego doświadczenia cyfrowego wewnątrz pojazdu, otwiera drogę dla przyszłych innowacji i jest kolejnym krokiem w procesie digitalizacji gamy modelowej Audi.