Acquire
Audi Sport > Progress Audi > Audi Polska | Przewaga dzięki technice

Audi RS Q8: Nowy poziom emocji

Modele RS są kwintesencja sportowych emocji wśród modeli Audi już od 26 lat. Ich głównymi atutami są moc i ekskluzywność, a jednocześnie najwyższa funkcjonalność na co dzień. Nowe Audi RS Q8, najmocniejszy SUV coupé w historii Audi, wyznacza nowe standardy w zakresie sportowego charakteru i wysoce inspirującej techniki.

Dzięki limitowanej produkcji i technicznym innowacjom modele Audi RS zawsze stanowiły przedmiot szczególnej fascynacji. Wiele z tych modeli było pionierami w swoich segmentach rynku i prekursorami w zakresie nowych rozwiązań technicznych – tak było 20 lat temu w przypadku Audi RS 4 Avant i jego spektakularnego silnika V6 biturbo i tak jest do dziś w przypadku Audi RS Q8, wysokiej klasy SUV-a coupé spod znaku Audi Sport. Topowy model z gamy Q łączy w sobie osiągi modelu RS z elegancją coupé klasy premium i wszechstronnością SUV-a.

„Po raz pierwszy w 26-letniej historii modeli Audi RS wprowadzamy na drogi SUV-a coupé z genami prawdziwego samochodu wyczynowego o wysokich osiągach” – mówi Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport. „Audi RS Q8 z silnikiem V8 biturbo to kolejny unikat w rodzinie RS”.

Niezwykła moc w wyczynowym wydaniu

Sercem Audi RS Q8 jest imponująca jednostka napędowa, która sama broni się pakietem swoich możliwości. Turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 600 KM i 800 Nm przyspiesza ten SUV coupé od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy i od 0 do 200 km/h w 13,7 sekundy. Prędkość maksymalna modelu została fabrycznie ograniczona do 250 km/h, można ją jednak podnieść do 305 km/h, zamawiając pakiet dynamic plus.

Niektórzy widzą tylko prędkość. My widzimy inspirujące osiągnięcia techniki.

Najnowocześniejsza technika gwarantuje przeniesienie mocy do układu napędowego. Moc jest transferowana z silnika 4.0 TFSI do stałego napędu na cztery koła quattro za pośrednictwem ośmiostopniowej skrzyni biegów tiptronic. Selektywny rozkład momentu obrotowego zwiększa stabilność prowadzenia Audi RS Q8. Podczas dynamicznego wchodzenia w zakręty opcjonalny sportowy mechanizm różnicowy zależnie od potrzeb dystrybuuje moment napędowy między kołami tylnej osi. Proces ten dodatkowo poprawia przyczepność samochodu, jak również stabilność i dynamikę jazdy.

Perfekcyjnie zaprojektowane podwozie zapewnia odpowiednią dawkę mocy na drodze. Oferowane seryjnie adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne (adaptive air suspension sport) optymalnie łączy dynamikę i komfort dzięki zrównoważonemu zestrojeniu amortyzatorów. Dzięki zawieszeniu pneumatycznemu Audi RS Q8 gwarantuje szeroki wachlarz możliwości – od jazdy w maksymalnym komforcie po najwyższy pakiet sportowych emocji. Opcjonalna elektromechaniczna aktywna stabilizacja przechyłu neutralizuje przechyły podwozia podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością.

Oferowany w ramach wyposażenia standardowego dynamiczny układ kierowniczy sprawia, że Audi RS Q8 prowadzi się z łatwością. Przy niskiej prędkości tylne koła obracają się nawet o pięć stopni w kierunku przeciwnym do przednich kół, zwiększając wydatnie zwrotność samochodu. Podczas zmiany pasa ruchu z dużą prędkością skręcają one o 1,5 stopnia w kierunku skrętu przednich kół, aby zapewnić dodatkową stabilność manewru.

Największe fabryczne opony w historii Audi

Audi RS Q8 jest fabrycznie wyposażone w 10-ramienne, 22-calowe aluminiowe obręcze kół i opony w rozmiarze 295/40 – największe fabrycznie montowane opony wśród modeli Audi. Obręcze te nie tylko imponują rozmiarem, lecz przede wszystkim gwarantują optymalne przeniesienie siły napędowej na drogę. W ramach wyposażenia dodatkowego Audi RS Q8 oferuje ponadto aluminiowe 23-calowe obręcze o 5-ramiennym wzorze i różnych barwach. Poza przyspieszeniem i sterowaniem mocą innym ważnym czynnikiem pozwalającym maksymalnie panować nad RS Q8 jest możliwość jego wyhamowania. Stąd też za kołami dużych rozmiarów tego sportowego SUV-a pracuje wytrzymały układ hamulcowy RS z wewnętrznie wentylowanymi tarczami (420 milimetrów z przodu, 370 milimetrów z tyłu). Ich dziesięciotłoczkowe zaciski są standardowo w kolorze czarnym, ale opcjonalnie dostępne są w kolorze czerwonym. W przypadku opcjonalnych tarcz ceramicznych RS zaciski mogą być szare, czerwone lub niebieskie, natomiast tarcze mają wymiary 440 mm z przodu i 370 mm z tyłu.

SUV ustanawia rekord na Nürburgring

Już w trakcie projektowania Audi RS Q8 udowodniło, że jego osiągi istnieją nie tylko na papierze. Jesienią 2019 roku ten sportowy SUV został poddany testowi na pętli północnej toru Nürburgring, podczas którego pokonał dystans 18 000 km. Kierowca testowy, Frank Stippler, ustanowił za kierownicą RS Q8 nowy rekord okrążenia tej pętli dla SUV-a produkowanego seryjnie. Czas 7 minut i 42 sekund na dystansie 20,832 kilometrów pokazuje wyjątkowe zdolności tego wyczynowego SUV-a, jego niesamowitą sterowność, nawet gdy pracuje na granicy możliwości, oraz doskonale zestrojone podwozie.

Audi RS Q8

Odkryj Audi RS Q8

RS Q8 to nie tylko potężna moc, ale także najnowsze technologie, przestrzeń we wnętrzu i wszechstronność na co dzień.

Sprawdź
1
Niektóre z pokazanych lub opisanych elementów wyposażenia są dostępne jako elementy wyposażenia dodatkowego za opłatą. Informacje o standardowym i opcjonalnym wyposażeniu znajdują się na stronie Audi lub u dealerów Audi.