Acquire
Postęp, który możesz poczuć – w Autostadt w Wolfsburgu > Styl życia > Audi Polska | Przewaga dzięki technice
Audi Polska | Przewaga dzięki technice Styl życia
Postęp, który możesz poczuć – w Autostadt w Wolfsburgu

Postęp, który możesz poczuć – w Autostadt w Wolfsburgu

W Audi House of Progress można dotknąć i poczuć, co oznacza przewaga dzięki technice. Eksponaty i treści prezentują najważniejsze zagadnienia dla przyszłości mobilności i pokazują tożsamość marki.

Tekst: AUDI AG - Zdjęcia: Raphael Olivier Czas czytania: 4 min

Wygląd zewnętrzny Audi House of Progress w Autostadt Wolfsburg.Wygląd zewnętrzny Audi House of Progress w Autostadt Wolfsburg.

Zaraz po wejściu do budynku staje się jasne, dlaczego nowy pawilon marki nosi nazwę Audi House of Progress. Kto zna stary budynek stojący w tym miejscu, szybko zauważy, jak bardzo został on wewnątrz zmodernizowany – wycięto żelbeton centralnej rotundy, by zyskać większą przejrzystość, nowe osie perspektywy i miejsce na nowe eksponaty. Jednak nie wszystkie modyfikacje budowlane są tak wyraźnie widoczne dla zwiedzających. Dzięki ponadczasowej, prostej architekturze przyszłe zmiany przedstawianych treści nie będą wymagały szeroko zakrojonych prac budowlanych, lecz tylko cyfrowych zmian prezentacji na dużych ekranach. Pozwoli to na łatwe włączenie do wystawy nowych i interesujących tematów.

Strefa wejściowa z eleganckimi miejscami do siedzenia.Strefa wejściowa z eleganckimi miejscami do siedzenia.

Progresywny charakter widać już w strefie wejściowej. Znajdujący się tam „Table of Visions” przedstawia wizje przyszłości Audi. Ruchoma pochylnia prowadzi od wejścia do przestrzeni wystawowych rozmieszczonych na dwóch poziomach. Pierwszy poziom poświęcony jest dwóm kluczowym dla marki tematom: cyfryzacji i designowi. Można tam obejrzeć takie eksponaty jak Audi A6 e-tron concept* i hybrydę plug-in Audi A8 60 TFSI e*, a także cyfrowe światła tylne OLED wyświetlające różne animacje i pokazujące możliwości tej technologii. Tematykę designu prezentuje Econyl – materiał z recyklingu, pierwszy model Audi RS e-tron GT* wykonany z  syntetycznej gliny i wydrukowane na drukarkach 3D rzeźby w aktualnych kolorach lakierów Audi. Wielbiciele marki mogą zabrać ze sobą pamiątki z odwiedzin w Autostadt i Audi House of Progress – szkice udostępnione przez Audi Design.House of Progress. Various sketches from Audi Design are available for this purpose.

 
Eksponaty Audi A8 60 TFSI, Audi A6 e-tron concept i cyfrowe tylne światła OLED.

Na pierwszym poziomie wszystko jest skupione na cyfryzacji i designie. Jako eksponaty prezentujące te zagadnienia przedstawiono tu Audi A8 60 TFSI e i Audi A6 e-tron concept. Cyfrowe tylne światła OLED uwidaczniają osiągnięcia marki w zakresie designu i technologii świateł.

Wykorzystująca najnowsze osiągnięcia techniki projekcja na podłodze związana z tematem osiągów prowadzi na drugi poziom, gdzie prezentowane jest elektryczne Audi RS 3-tron*. Wystawiona tutaj e-surfboard Audi e-tron foil firmy Aerofoils pokazuje, że dla Audi nowoczesna mobilność jest ściśle powiązana z lifestyle’em. Na tym poziomie goście mogą poznać także Audi Q4 e-tron będące przykładem samochodu z cyklem życia zgodnym z zasadami zrównoważonego rozwoju. Cyfrowa tablica prezentuje informacje o gospodarce z obiegiem zamkniętym i współpracy Audi z partnerami z różnych dziedzin w celu rozwijania ekologicznej mobilności. 

Widok z góry na rotundę z Blogiem Postępu jako centralnym elementem.Widok z góry na rotundę z Blogiem Postępu jako centralnym elementem.

Zwiedzając pawilon, goście przez cały czas mają w zasięgu wzroku Blog of Progress. Rotunda nie tylko przestrzennie stanowi centralny element pawilonu. Gigantyczny ekran łączy oba górne poziomy wystawy ze strefą wejścia i jest widoczny z każdego punktu. Na ekranie wyświetlane są w czasie rzeczywistym najważniejsze, aktualne informacje dotyczące marki.

Na zakończenie instalacja social media daje możliwość zajęcia miejsca na tylnym siedzeniu samochodu koncepcyjnego z rodziny Audi Sphere. To, co pozostaje po odwiedzinach w Audi House of Progress w Autostadt w Wolfsburgu, to intensywne i immersyjne oraz cyfrowe i realne doświadczenie przewagi marki.