• A3 Limousine
    A3 Limousine
    Cena: od 115 400 PLN Z ratą: od 1 154 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 7,3–5,3 l/100km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 165,0–138,0 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • S3 Sportback
    S3 Sportback
    Cena: od 189 200 PLN
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 7,1–6,9 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 164–159 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • S3 Limousine
    S3 Limousine
    Cena: od 192 300 PLN
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 7,1–6,9 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 164–159 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • RS 3 Sportback
    RS 3 Sportback
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 8,4–8,3 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 192–189 g/km
    Audi RS 3 Sportback z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich pod poniższym adresem:
    Wyszukiwarka samochodów nowych dostępnych u dealerów
  • RS 3 Limousine
    RS 3 Limousine
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 8,4–8,3 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 191–188 g/km
    Audi RS 3 Limousine z zroku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich pod poniższym adresem:
    Wyszukiwarka samochodów nowych dostępnych u dealerów
  • A4 Avant
    A4 Avant
    Cena: od 145 400 PLN Z ratą: od 1 730 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 7,7–5,4 l/100km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 175,0–141,0 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • A4 allroad quattro
    A4 allroad quattro
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 6,8–4,9 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 154–127 g/km
    Audi A4 allroad quattro z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich pod poniższym adresem:
    Wyszukiwarka samochodów nowych dostępnych u dealerów
  • S4 Limousine
    S4 Limousine
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 7,7–7,5 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 174–170 g/km
    Audi S4 Limousine z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich pod poniższym adresem:
    Wyszukiwarka samochodów nowych dostępnych u dealerów
  • S4 Avant
    S4 Avant
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 7,9–7,7 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 179–175 g/km
    Audi S4 Avant z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich pod poniższym adresem:
    Wyszukiwarka samochodów nowych dostępnych u dealerów
  • RS 4 Avant
    RS 4 Avant
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 8,8 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 200–199 g/km
    Audi RS 4 Avant z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich pod poniższym adresem:
    Wyszukiwarka samochodów nowych dostępnych u dealerów
  • A5 Sportback
    A5 Sportback
    Cena: od 165 600 PLN Z ratą: od 1 921 PLN (w null)
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 7,4–5,3 l/100km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 168,0–139,0 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • S5 Coupé
    S5 Coupé
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 7,7–7,5 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 174–170 g/km
    Audi S5 Coupe z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich pod poniższym adresem:
    Wyszukiwarka samochodów nowych dostępnych u dealerów
  • S5 Sportback
    S5 Sportback
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 7,7–7,5 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 174–170 g/km
    Audi S5 Sportback z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich pod poniższym adresem:
    Wyszukiwarka samochodów nowych dostępnych u dealerów
  • RS 5 Coupé
    RS 5 Coupé
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 8,7 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 197 g/km
    Audi RS 5 Coupé z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich pod poniższym adresem:
    Wyszukiwarka samochodów nowych dostępnych u dealerów
  • A8 L
    A8 L
    Cena: od 439 400 PLN Z ratą: od 4 396 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 7,4–7,0 l/100km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 194,0–183,0 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • SQ5 TFSI
    SQ5 TFSI
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 8,5–8,3 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 195–189 g/km
    Audi SQ5 TFSI z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich pod poniższym adresem:
    Wyszukiwarka samochodów nowych dostępnych u dealerów
Historia marki > Świat Audi > Audi Polska | Przewaga dzięki technice

Świat Audi

  • Historia marki
    1400x438_audi_history_stage.jpg
Historia marki
1400x438_audi_history_stage.jpg

Kronika marki

1899 - 1914
1.jpg
August Horch (1868 - 1951) zakłada w Kolonii-Ehrenfeld firmę A. Horch & Cie. Tam buduje swój pierwszy automobil, który ukończony jest na początku roku 1901. W marcu 1902 r. następuje przeniesienie przedsiębiorstwa do Reichenbach w Saksonii i dwa lata później przekształcenie w spółkę akcyjną. Łączy się to z kolejną zmianą siedziby. 10 maja 1904 r. powstaje w Zwickau A. Horch & Cie. Motorwagen-Werke AG.
1915 - 1929
2.jpg
Umieszczenie kierownicy po prawej stronie pojazdu pochodziło jeszcze z czasów pojazdów konnych, kiedy woźnica siedział po prawej stronie. Audiwerke jako pierwszy producent samochodów w Niemczech przedstawia we wrześniu 1921 r. seryjny pojazd z kierownicą po lewej stronie - Audi Typ K. 
1930 - 1944
3.jpg
W sierpniu 1928 r. J. S. Rasmussen przejmuje pakiet większościowy spółki Audiwerke AG. Właśnie w Zwickau rozpoczyna on w roku 1931 produkcję na dużą skalę niewielkiego samochodu DKW z napędem na przednie koła. Pojazd posiada drewnianą karoserię pokrytą sztuczną skórą oraz charakterystyczny dla DKW silnik dwusuwowy. Konstrukcja ta staje się podstawą dla jednego z najpopularniejszych małych samochodów lat 30-tych. Wybuch Drugiej Wojny Światowej przyniósł gwałtowny koniec tej popularności. Produkcja pojazdów cywilnych spadła prawie do zera i koncern został przestawiony na produkcję zbrojeniową. W tym celu w zakładach produkcyjnych znaleźli się robotnicy przymusowi, więźniowie obozów koncentracyjnych i więźniowie wojenni. W kwietniu 1940 roku z taśm produkcyjnych zjechało ostatnie Audi. Na następny samochód tej marki trzeba było czekać aż ćwierć wieku.
1945 - 1959
4.jpg
Na rozkaz sowieckiej administracji wojskowej w Niemczech saksońskie fabryki Auto Union zostają w 1945 roku zdemontowane w ramach odszkodowania wojennego. Skutkiem tego cały majątek przedsiębiorstwa zostaje skonfiskowany bez żadnego odszkodowania. 17 sierpnia 1948 r. Auto Union AG, Chemnitz zostaje wykreślone z rejestru handlowego.
1960 - 1974
5.jpg
W 1963 roku na stoisku NSU, na salonie motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie sensacją staje się dwuosobowy pojazd z otwartą kabiną, o nazwie Wankel Spider. W tylnej części tego pojazdu terkocze jednotarczowy silnik z tłokiem obrotowym. Od początku lat 50-tych NSU oraz Felix Wankel pracują nad nową koncepcją silnika: zamiast tłoka skokowego mieszankę paliwowo-powietrzną spręża silnik z tłokiem wirującym.
1975 - 1989
6.jpg
W marcu 1980 r. na salonie samochodowym w Genewie olbrzymią sensację wzbudza na stoisku Audi sportowy Coupé z napędem na cztery koła. Audi quattro to pierwszy model samochodu osobowego z takim napędem. Do tamtej pory ten rodzaj napędu stosowany był jedynie w przypadku ciężarówek oraz samochodów terenowych. Rozwiązanie to było konsekwentnie stosowane w Audi quattro zapewniając mu w sporcie motorowym sukcesy na światową skalę i coraz częściej stosowane było w całej palecie modeli Audi.
1990 +
7.jpg
Jesienią 1991 roku Audi przedstawia dwa przyciągające uwagę modele: Audi quattro Spyder na IAA we Frankfurcie oraz Audi Avus w ramach Tokyo Motorshow. Konsekwentne stosowanie aluminium jako materiału konstrukcyjnego karoserii tych dwóch modeli wskazuje na przyszłe stosowanie materiałów lekkich w seryjnej produkcji samochodów Audi.

Inne wydarzenia

Motocykl Wanderer 1.5 PS, 1902r.
8.jpg
Zakłady Wanderer zostały założone w 1885r. jako fabryka rowerów „Chemnitzer Velociped-Depot“. Do przełomu wieków stały się jednym z największych producentów rowerów w Niemczech. W 1902r. na rynek wprowadzono pierwszy motocykl Wanderer. Tym samym fabryka z Chemnitz zrobiła pierwszy krok w kierunku produkcji pojazdów mechanicznych. Pierwszy „motobicykl“ firmy Wanderer był jeszcze bardzo podobny do roweru. Aby uruchomić silnik, motocyklista musiał mocno kręcić pedałami, aż silnik zaskoczył.
Horch 18-22 PS limuzyna, 1905r.
9.jpg
Projektując swoje samochody, August Horch przede wszystkim chciał stale zwiększać użyteczność pojazdów mechanicznych w regularnym użytkowaniu. Nie chodziło mu przy tym tylko o niezawodność elementów napędowych. Na znaczeniu zyskiwała łatwość obsługi. I tak od 1905r. montował w swoich samochodach mocno ukośną kolumnę kierownicy, aby kierowca mógł siedzieć wygodnie. Natomiast czterobiegowa skrzynia zapewniała lepsze wykorzystanie momentu obrotowego silnika.
Bolid wyścigowy grand-prix Auto Union typ A, 1934r.
10.jpg
Na zlecenie Auto Union AG z siedzibą w Chemnitz, Ferdinand Porsche zaprojektował w 1933r. bolid wyścigowy grand-prix, który wyróżniał się umieszczeniem silnika za kierowcą (silnik umieszczony centralnie). W marcu 1933r., w nowo powstałym dziale samochodów wyścigowych firmy Auto Union, w fabryce Horcha w Zwickau, rozpoczęto prace nad nowym pojazdem. Już rok później Hans Stuck wyjeździł nim z prędkością ponad 265 km/h na berlińskim torze AVUS trzy rekordy świata. Po raz pierwszy samochód wziął udział w wyścigu 26 maja 1934r., właśnie na torze AVUS w Berlinie.

Historia Audi

Historia Audi jest nierozerwalnie związana z historią całej motoryzacji, którą ta niemiecka marka współtworzyła od samego początku. U jej korzeni stali tacy ludzie jak August Horch, jeden z pierwszych na świecie inżynierów, który poruszył świat motoryzacji.
Cztery pierścienie są znakiem rozpoznawczym jednego z najstarszych producentów samochodowych w Niemczech. Symbolizują one dokonane w roku 1932 połączenie czterech do tamtej pory niezależnych producentów: Audi, DKW, Horch oraz Wanderer. To oni, razem z marką NSU, która przyłączyła się w roku 1969, stanowią fundament dzisiejszej spółki AUDI AG.