Rajd Dakar jest najtrudniejszym długodystansowym rajdem na świecie – i przygodą, w której Audi aktywnie uczestniczy od 2021 roku. Wizją marki jest dalsza konsekwentna elektryfikacja samochodów wyścigowych, czego dowodem jest Audi RS Q e-tron. Logiczne jest zatem, że nowy, wyjątkowy model, który Audi dedykuje Dakarowi, również jest w pełni elektryczny.
Audi Q8 e-tron edition Dakar zostało zaprojektowane z myślą o lepszej przyczepności na luźnym podłożu, dlatego też porusza się na oponach all terrain, które dobrze sprawdzają się w terenie i zapewniają dobrą przyczepność oraz optymalne zachowanie się przy ruszaniu, hamowaniu i utrzymaniu toru jazdy na żwirze lub śniegu. Dzięki oponom AT prześwit Audi Q8 e-tron edition Dakar w porównaniu z modelem podstawowym zwiększył się o 65 milimetrów. Kąt rampowy wynosi 19 stopni, głębokość brodzenia 300 mm. W połączeniu z kątem natarcia, czyli maksymalnym nachyleniem terenu, na który pojazd może wjechać z poziomej powierzchni bez dotykania podłoża elementami karoserii, który wynosi 21 stopni, oraz kątem zejścia wynoszącym 28 stopni, ten elektryczny SUV jest w pełni gotowy do poruszania się w terenie.
Model z edycji Dakar można zamawiać z lakierem beżowym Siam metalik, czarnym Mythos metalik i szarym Magnet. W limitowanej liczbie 99 sztuk (kolejny numer egzemplarza oznaczony jest na słupku D) dostępna jest również wersja z wyjątkowym oklejeniem nadwozia, nawiązująca do Audi RS Q e-tron.