„Od początku prac projektowych zakładaliśmy, że Audi skysphere concept będzie miało zmienny rozstaw osi. To było bardzo duże wyzwanie, gdyż jeżeli chodzi o design zewnętrzny, musieliśmy tak zaprojektować nadwozie, by proporcje były optymalne zarówno przy krótkim, jak i przy długim rozstawie osi. Dlatego w procesie projektowania było bardzo ważne, aby cały czas analizować i porównywać obie konfiguracje. Tylko w ten sposób mogliśmy sprawdzić, czy proporcje dachu i kabiny w stosunku do całego nadwozia i wielkości kół pasowały do siebie równie dobrze przy długim, jak i przy krótkim rozstawie. Mogło się zdarzyć, że zaprojektuje się kabinę, która będzie za mała dla długiej konfiguracji, ale przy krótkim wariancie będzie wyglądała dobrze. I odwrotnie, przy długim rozstawie osi jest tendencja, aby przewidzieć większe koła, ale wtedy przy krótkim rozstawie wyglądają one karykaturalnie. Muszę przyznać, że trochę się napracowaliśmy nad proporcjami, aż znaleźliśmy takie, które nie oznaczały kompromisu w którąś stronę. Udoskonalaliśmy projekt tak długo, aż uzyskaliśmy optymalne proporcje dla obu konfiguracji.”
- Charles Lefranc
Charles Lefranc jest Design Managerem w Audi Design Loft Malibu i jest odpowiedzialny za stylistykę nadwozia Audi skysphere concept.