W aktywnej cyfrowej sygnaturze świetlnej po raz pierwszy łączą się sygnatura i animacja świetlna . Celem projektantów Audi jest wizualizacja dynamiki i osobistej interakcji z Audi Q6 e-tron poprzez ciągły ruch światła. Dzięki temu już na pierwszy rzut oka reflektory przednie i światła tylne wydają się komunikatywne i inteligentne. Aktywna cyfrowa sygnatura świetlna jest chroniona i opatentowana przez Audi, a jako unikalny projekt oświetlenia w modelu Audi Q6 e-tron pokazuje, że przewaga technologii świetlnej jest widoczna również w produkcji seryjnej.
Pod względem technologicznym jest to wspaniałe osiągnięcie inżynierów odpowiedzialnych za rozwój oświetlenia w Audi. Moduł oprogramowania nowej architektury elektronicznej E³ 1.2 co dziesięć milisekund generuje nowy obraz aktywnej cyfrowej sygnatury świetlnej za pomocą specjalnie opracowanego algorytmu. W drugiej generacji cyfrowych tylnych świateł OLED, w które Audi Q6 e-tron zostało wyposażone jako pierwszy model w serii, można sterować 360 segmentami w sześciu panelach cyfrowych OLED, tworząc indywidualny design oświetlenia. Ten postęp technologiczny pozwolił twórcom po raz pierwszy przedstawić dynamiczny projekt światła, jakim jest aktywna cyfrowa sygnatura świetlna. W reflektorach przednich Matrix LED światła dzienne tworzą aktywną cyfrową sygnaturę z dwunastoma segmentami, które aktywują się i świecą zgodnie z wybraną sygnaturą świetlną.
I to jest kluczowy punkt: zmiana intensywności światła. Dr Werner Thomas, kierownik projektu ds. cyfrowych wyświetlaczy OLED i cyfrowych systemów zewnętrznych, odpowiedzialny za rozwój technologii, wyjaśnia: „Przepisy zabraniają jakiejkolwiek zmiany jasności i intensywności świateł pojazdu. Jednak w fazie rozwojowej odkryliśmy, że możemy podzielić nasz element OLED na przełączalne segmenty. Aktywujemy więc jeden segment, aby go rozjaśnić, a jednocześnie przyciemniamy inny segment, a ludzkie oko odbiera to jako ruch. Jednak kontrola oprogramowania zapewnia, że intensywność światła pozostaje zawsze stałe”.
Kluczowym elementem, który umożliwił Audi wprowadzenie tej innowacji do produkcji seryjnej, jest wczesna koordynacja z organem władz zajmującym się homologacją pojazdów. Florian Runkel, odpowiedzialny za rozwój funkcji oświetlenia zewnętrznego w celu wdrożenia ich w produkcji seryjnej, wyjaśnia: „Przez wiele lat prowadziliśmy bardzo konstruktywne rozmowy z organami regulacyjnymi, opisując nasze plany, prezentując prototypy, przeprowadzając pomiary oświetlenia, dostosowując algorytmy i dostarczając dowody. Zawsze z myślą o przestrzeganiu przepisów prawnych, zwłaszcza w kwestii stałej intensywności światła”.