Świadczenia w ramach programu Gwarancja Mobilności Audi pomogą Państwu w razie nagłej awarii, wypadku, kradzieży oraz w przypadkach unieruchomienia pojazdu wskutek: rozładowania akumulatora, uszkodzenia pojazdu przez gryzonie, zagubienia, złamania lub zatrzaśnięcia w samochodzie kluczyków służących do jego uruchomienia, przebicia opony, braku paliwa w zbiorniku pojazdu albo zatankowania niewłaściwego paliwa. UWAGA: Program nie ma zastosowania w przypadku planowanych napraw w samochodzie.

Gwarancja mobilności

Kto ma prawo do korzystania ze świadczeń w ramach programu Gwarancja Mobilności Audi?
Gwarancja Mobilności Audi obowiązuje od daty sprzedaży fabrycznie nowego samochodu przez Dealera Audi w Polsce do pierwszej inspekcji serwisowej z gwarancją mobilności, jednak nie dłużej niż 24 miesiące.
W kolejnych latach prawo do korzystania z programu uzależnione jest od spełnienia przez Państwa określonych warunków:
1. wykonywania okresowych, zależnych od czasu eksploatacji lub przebiegu samochodu, inspekcji serwisowych w serwisach Partnerów Serwisowych Audi w Polsce, potwierdzonych wpisem do książki serwisowej samochodu,
2. dokonywania napraw, wymiany części i materiałów eksploatacyjnych zalecanych przez Audi AG i Partnera Serwisowego Audi.
Gwarancja Mobilności Audi udzielana jest oraz przedłużana dla usług opisanych w niniejszej broszurze każdorazowo po dokonaniu wymaganej, okresowej, zależnej od czasu eksploatacji lub przebiegu samochodu, inspekcji serwisowej w serwisach Partnera Serwisowego Audi w Polsce.
Świadczenia przysługujące w ramach programu Gwarancja Mobilności Audi
1. Naprawa pojazdu w miejscu zdarzenia
W przypadku zdarzenia objętego programem postaramy się udzielić pomocy najszybciej jak to będzie możliwe. Pracownik pomocy drogowej usunie przyczynę uniemożliwiającą kontynuowanie podróży i naprawi Państwa pojazd.
2. Holowanie
Jeżeli nie jest możliwa naprawa pojazdu w miejscu zdarzenia, odholujemy go do najbliższego serwisu Partnera Serwisowego Audi (zastrzegamy, iż nie ponosimy odpowiedzialności za kradzież, uszkodzenie lub zniszczenie bagażu, rzeczy osobistych i przedmiotów pozostawionych w pojeździe na czas holowania).
Jeżeli Państwa samochód uległ wypadkowi na terytorium Polski, odholujemy go do dowolnego wskazanego przez Państwa Partnera Serwisowego Audi w Polsce.
3. Samochód zastępczy albo dalsza podróż albo nocleg w hotelu
Jeżeli po odholowaniu samochodu do serwisu rozpoczęto proces diagnostyczny lub brak jest części zamiennych niezbędnych do przeprowadzenia naprawy warsztatowej, oferujemy Państwu jedno z poniższych świadczeń.
Samochód zastępczy
Na czas potrzebny do naprawy pojazdu, jednak nie dłużej niż na 5 dni roboczych, udostępnimy Państwu samochód zastępczy bez limitu kilometrów.
Dalsza podróż (samolotem lub pociągiem)
Zorganizujemy i opłacimy kierowcy i pasażerom w liczbie nie większej niż określona w dowodzie rejestracyjnym dojazd pociągiem I klasy lub przelot samolotem w klasie ekonomicznej (jeśli podróż przekracza dystans 1000 km) do miejsca docelowego podróży lub do miejsca zamieszkania do kwoty w złotych polskich stanowiącej równowartość 450 EUR na osobę.
Nocleg w hotelu
Zapewnimy kierowcy i pasażerom, w liczbie nie większej niż określona w dowodzie rejestracyjnym, nocleg w hotelu kategorii nie niższej niż trzygwiazdkowej wraz ze śniadaniem na czas przeprowadzenia niezbędnych napraw, jednak nie dłużej niż na 5 dni.
4. Koszty przejazdu taksówką
W razie konieczności przejazdu taksówką pokryjemy koszty przejazdów do łącznej kwoty w złotych polskich stanowiącej równowartość 80 EUR.
6. Dostawa Oryginalnych części Audi
Świadczenie realizowane jest wyłącznie poza granicami Polski w sytuacji, gdy części zamienne niezbędne do funkcjonowania pojazdu oraz konieczne do jego naprawy nie są dostępne w miejscu wykonania naprawy. Usługa realizowana jest tylko w następstwie zdarzenia uprawniającego do skorzystania z pomocy w ramach programu Gwarancja Mobilności Audi.
Na Państwa życzenie zamówimy i dostarczymy części pod wskazany adres. Koszty zakupu części pokrywa ich odbiorca.
8. Zwrot kosztów pośrednich
Pokryjemy drobne koszty pośrednie, które powstały w związku z awarią Państwa samochodu (np. koszty parkingów, rozmów telefonicznych) do kwoty w złotych polskich stanowiącej równowartość 30 EUR.
9. Serwis telefoniczny
W ramach serwisu telefonicznego świadczymy na rzecz Państwa serwis awaryjny i serwis informacyjny.
Uwagi
• Samochód zastępczy użyczany jest na warunkach określonych przez podmiot świadczący usługi wynajmu pojazdów, w szczególności przy uwzględnieniu konieczności przedłożenia wymaganego zabezpieczenia za użyczany pojazd. Świadczenie samochodu zastępczego nie obejmuje kosztów paliwa do samochodu zastępczego.
• Samochód zastępczy oraz nocleg w hotelu są organizowane w miarę lokalnych możliwości.
• Dalsza podróż organizowana jest do jednego miejsca docelowego.
• Koszt samodzielnie zorganizowanego wynajmu pojazdu zastępczego/ hotelu/ dalszej podróży/ dodatkowych świadczeń nie będzie pokrywany.
• Usługi wykraczające poza program Gwarancja Mobilności Audi mogą być świadczone na rzecz klienta wyłącznie odpłatnie.
• Program Gwarancja Mobilności Audi nie obejmuje awarii i unieruchomień pojazdu spowodowanych zamontowaniem w samochodzie innych niż Oryginalne części Audi®, jak również instalacji lub akcesoriów, na których montaż producent pojazdów i/lub Volkswagen Group Polska Sp. z o. o. nie wyraził zgody oraz w razie wystąpienia zdarzeń będących wynikiem nieprzestrzegania przez użytkownika pojazdu wymogów producenta w zakresie obowiązkowych inspekcji serwisowych lub zasad eksploatacji pojazdu.
• Program Gwarancja Mobilności Audi nie obejmuje pojazdów należących do policji, wojska lub straży granicznej.
Wszelkie wątpliwości w zakresie funkcjonowania programu wyjaśnią Państwu pracownicy Partnera Serwisowego Audi.
Instrukcja zgłoszenia zdarzenia
1. Należy podać operatorowi Centrali Zgłoszeniowej następujące dane:
• imię, nazwisko właściciela/użytkownika,
• model, numer nadwozia (VIN pojazdu),
• numer rejestracyjny pojazdu,
• datę pierwszej rejestracji pojazdu lub datę ostatniej inspekcji serwisowej,
• miejsce zdarzenia (gdzie znajduje się pojazd),
• krótki opis sytuacji (przyczyna awarii, wypadku, okoliczności kradzieży, itp.),
• numer telefonu, pod którym dzwoniący jest osiągalny w momencie zgłoszenia (telefon kontaktowy),
• liczbę pasażerów (dzieci, zwierzęta),
• czy samochód posiada przyczepę
• czy jest to samochód hybrydowy
2. Zastosować się do wskazówek Centrali Zgłoszeniowej.
3. Podjąć starania mające na celu ograniczenie szkody i zapewnić bezpieczeństwo ruchu w miejscu zdarzenia.
4. Nie zlecać czynności, o których wykonanie zwrócili się Państwo do Centrali Zgłoszeniowej, innym osobom, chyba, że pomoc nie dotrze w czasie do 2 godzin od chwili zawiadomienia Centrali Zgłoszeniowej.
5. Przedstawić przybyłemu pracownikowi pomocy drogowej ważną książeczkę serwisową z wpisem potwierdzającym prawo do świadczeń Gwarancja Mobilności Audi lub wydruk potwierdzający prawo do świadczeń Gwarancja Mobilności Audi (dotyczy samochodów z cyfrową książką przeglądów) oraz udzielić pracownikowi pomocy drogowej stosownych pełnomocnictw w celu realizacji właściwych świadczeń.
6. Na życzenie Centrali Zgłoszeniowej, udzielić wszelkich możliwych wyjaśnień w sprawie zaistniałego zdarzenia.