Sportowy, emocjonujący, elegancki: czwarty samochód koncepcyjny Audi z serii sphere jest wszechstronnym crossoverem coupé z napędem quattro i innowacyjną koncepcją obsługi.
Eleganckie Audi activesphere concept* ma typowy dla coupé tył nadwozia z niską kabiną pasażerską. Duże, 22-calowe koła, rzucający się w oczy prześwit i dynamiczny łuk dachu podkreślają sportowe proporcje.
Eleganckie Audi activesphere concept* ma typowy dla coupé tył nadwozia z niską kabiną pasażerską. Duże, 22-calowe koła, rzucający się w oczy prześwit i dynamiczny łuk dachu podkreślają sportowe proporcje.
Po trzech modelach koncepcyjnych – Audi skysphere concept* (roadster), Audi grandsphere concept* (limuzyna) i Audi urbansphere concept* (koncepcja wnętrza) – Audi prezentuje czwarty samochód elektryczny z serii sphere: Audi activesphere concept*. Pokazuje on, jak Audi myśli o przyszłości mobilności – w tym przypadku skrojonej na miarę aktywnego stylu życia.
Jak wszystkie koncepcyjne auta serii Sphere, także Audi activesphere concept* pozostawia kierowcy swobodę wyboru, czy chce sam prowadzić, używając kierownicy i pedałów, czy w sprzyjających warunkach zdecyduje się na jazdę autonomiczną*.
Nadwozie Audi activesphere concept* jest zdominowane przez duże szklane płaszczyzny, stanowiące połączenie między wnętrzem a otoczeniem. Nie tylko dach coupé wykonany jest ze szkła, lecz również po raz pierwszy przeźroczysta jest typowa dla marki Audi przednia osłona Singleframe. Natomiast przeszklenia w dolnej części drzwi pozwalają obserwować to, co na zewnątrz, co przydaje się szczególnie podczas jazdy w terenie.
Nadwozie jest zdominowane przez duże szklane płaszczyzny, stanowiące połączenie między wnętrzem a otoczeniem.
Prezentowany pojazd jest samochodem koncepcyjnym, niedostępnym w sprzedaży. Przedstawione funkcje zautomatyzowanej jazdy są technologiami będącymi obecnie w fazie rozwoju, niedostępnymi dla pojazdów produkcyjnych i działającymi jedynie w ramach ograniczeń systemowych. Wszystkie możliwe zastosowania przedstawionych systemów technicznych i funkcji stanowią jedynie możliwą koncepcję i są uzależnione od odpowiednich regulacji prawnych w danym kraju.
Nadwozie jest zdominowane przez duże szklane płaszczyzny, stanowiące połączenie między wnętrzem a otoczeniem.
Prezentowany pojazd jest samochodem koncepcyjnym, niedostępnym w sprzedaży. Przedstawione funkcje zautomatyzowanej jazdy są technologiami będącymi obecnie w fazie rozwoju, niedostępnymi dla pojazdów produkcyjnych i działającymi jedynie w ramach ograniczeń systemowych. Wszystkie możliwe zastosowania przedstawionych systemów technicznych i funkcji stanowią jedynie możliwą koncepcję i są uzależnione od odpowiednich regulacji prawnych w danym kraju.
Typowa dla marki Audi osłona Singleframe w Audi activesphere* jest także wykonana z przeźroczystego szkła.
Przeszklona osłona Singleframe pozwala pasażerom na obserwowanie drogi przed samochodem.
Typowa dla marki Audi osłona Singleframe w Audi activesphere* jest także wykonana z przeźroczystego szkła.
Przeszklona osłona Singleframe pozwala pasażerom na obserwowanie drogi przed samochodem.
Tylna część nadwozia eleganckiego coupé klasy wyższej powstała z myślą o aktywnym stylu życia klientów. Na przykład tył typu sportback można zmienić w otwartą przestrzeń ładunkową. Przeźroczysta tylna szyba nasuwa się wtedy na dach Audi activesphere concept* tak, że tworzy z nim prawie jedną płaszczyznę, a pionowy element tyłu przesuwa się do pozycji poziomej. Powstaje powierzchnia ładunkowa jak w pickupie, na której można przewozić rowery (uchwyty są już wbudowane), deski lub inny sprzęt sportowy.
W konfiguracji ze skrzynią ładunkową wnętrze za tylnymi siedzeniami zostaje zamknięte szybą dla osłony przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi. Naturalnie zmiany zewnętrzne nie mają żadnego wpływu na ilość miejsca we wnętrzu.
Elegancja i sportowy charakter sylwetki sportback pozostają zachowane także po takiej transformacji. Wysuwany bagażnik na narty również nie psuje pięknej linii nadwozia. Jest wbudowany w dach i praktycznie niewidoczny. Dla łatwego mocowania nart można go przesunąć do tyłu i w dół. Po umieszczeniu nart bagażnik wraca do swojej pozycji na dachu.
Gdy sportback zmienia się w active back, elektryczne rowery górskie można zamocować w uchwytach wbudowanych w podłogę przestrzeni ładunkowej.
Gdy sportback zmienia się w active back, elektryczne rowery górskie można zamocować w uchwytach wbudowanych w podłogę przestrzeni ładunkowej.
Rozstaw osi wynosi 2,97 m, dzięki czemu pasażerowie we wnętrzu mają dużo miejsca na nogi.
Rozstaw osi wynosi 2,97 m, dzięki czemu pasażerowie we wnętrzu mają dużo miejsca na nogi.
Gdy Audi activesphere concept* przechodzi w tryb offroad, prześwit wynoszący 208 mm zwiększa się o 40 mm. Charakterystyczne pionowe elementy w metalowych listwach z przodu, z tyłu i po bokach nadwozia poniżej drzwi podnoszą się i sygnalizują tryb offroad również na zewnątrz.
Naturalnie nie tylko wygląd zewnętrzny Audi activesphere concept* świadczy o jego umiejętnościach terenowych. Auto ma także elektronicznie regulowany napęd na wszystkie koła quattro. Dwa silniki, jeden na przedniej, jeden na tylnej osi, oferują moc całkowitą 325 kW i moment obrotowy 720 Nm, dostępne, jak we wszystkich samochodach elektrycznych, natychmiast po uruchomieniu.
Silniki elektryczne zasilane są z akumulatora trakcyjnego umieszczonego między osiami i dysponującego pojemnością 100 kWh. Dzięki 800-woltowej technice ładowania akumulator Audi activesphere concept* można ładować na stacjach szybkiego ładowania z mocą do 270 kW.
Obręcze Audi activesphere concept* również podkreślają jego terenowy charakter. Ruchome segmenty, które w trybie onroad są zamknięte, by uzyskać lepszą aerodynamikę, w trybie offroad otwierają się, umożliwiając skuteczną wentylację hamulców.
W trybie offroad podnoszą się pionowe elementy w metalowych listwach z przodu, z tyłu i po bokach nadwozia poniżej drzwi. Dzięki temu prześwit zwiększa się o 40 mm.
Elementy obsługowe i treści wyświetlane są odpowiednio do kontekstu w okularach mixed-reality*. System rozpoznaje zainteresowanie kierowcy i aktywuje funkcję, na którą ten skieruje wzrok.
W trybie offroad podnoszą się pionowe elementy w metalowych listwach z przodu, z tyłu i po bokach nadwozia poniżej drzwi. Dzięki temu prześwit zwiększa się o 40 mm.
Elementy obsługowe i treści wyświetlane są odpowiednio do kontekstu w okularach mixed-reality*. System rozpoznaje zainteresowanie kierowcy i aktywuje funkcję, na którą ten skieruje wzrok.
Dzięki okularom mixed-reality* uzyskuje się w Audi activesphere concept* dostęp do wirtualnych elementów obsługowych i treści. Są one wyświetlane w okularach w zależności od kontekstu – gdy kierowca spojrzy na odpowiednie elementy interfejsu użytkownika, system rozpozna jego zainteresowanie i aktywuje funkcję, na której kierowca skupił wzrok. Różne poziomy uszczegółowienia zapewniają, że nawet przy bardziej kompleksowych funkcjach obsługa jest intuicyjna. Przestrzenna, oparta na gestach interakcja dopasowuje się do użytkownika i reaguje w czasie rzeczywistym, dostosowując odpowiednio funkcje samochodu i cyfrowe treści.
Możliwości tej innowacyjnej technologii są bardzo duże. Na przykład w trybie offroad w bezpośrednim polu widzenia kierowcy na rzeczywisty obraz otoczenia mogą zostać nałożone grafiki z topografią terenu oraz wskazówki z nawigacji i informacje o punkcie docelowym. Okulary można stosować także poza samochodem, na przykład przy wyznaczaniu trasy rowerowej, na nartostradach lub poza nimi. Te wyjątkowe okulary uczynią aktywny styl życia jeszcze bardziej niezwykłym.