Acquire
Audi Skysphere Concept Roadster klasy wyższej o dwóch osobowościach > Przyszłość > Audi Polska | Przewaga dzięki technice
Audi Polska | Przewaga dzięki technice Przyszłość
Audi Skysphere Concept Roadster klasy wyższej o dwóch osobowościach

Audi skysphere concept*: roadster klasy wyższej o dwóch osobowościach

Elektryczne Audi skysphere concept* pokazuje, że w przyszłości samochody staną się przestrzenią doświadczeń. Ten koncepcyjny model daje możliwość wyboru między samochodem gwarantującym najwyższy poziom komfortu a dynamicznym pojazdem sportowym.

Tekst: AUDI AG; Zdjęcia: AUDI AG Czas czytania: 6 min

Widok z boku Audi skysphere conceptWidok z boku Audi skysphere concept

Audi skysphere concept* to pierwszy z czterech modeli koncepcyjnych Audi, definiujący na nowo pojęcie nowoczesnego luksusu. Jego głównym założeniem jest zapewnienie podróżującym nim osobom fascynujących wrażeń, które dalece wykraczają poza wynikającą z konieczności przemieszczania się obecność w samochodzie. Wnętrze staje się przestrzenią dla doznań, a samochód zmienia się w „experience device” – z trybem autonomicznej jazdy*, rewolucyjną koncepcją wnętrza i kompleksowym cyfrowym ekosystemem.


Zmienny rozstaw osi dla dwóch stylów jazdy

Audi skysphere concept * to, można powiedzieć, dwa samochody o różnym charakterze doświadczeń z jazdy w jednym nadwoziu: czysto relaksacyjne, turystyczne – grand touring oraz w pełni sportowe. Możliwe stało się to dzięki spektakularnemu rozwiązaniu technicznemu: zmiennemu rozstawowi osi. Silniki elektryczne i wyrafinowane układy mechaniczne ze wsuwającymi się w siebie komponentami karoserii i ramy umożliwiają zmianę rozstawu osi i długości zewnętrznej nadwozia o 250 milimetrów. Jednocześnie prześwit zmienia się o 10 milimetrów.

W trybie sportowym, w którym długość nadwozia wynosi 4,94 metra, kierowca sam prowadzi Audi skysphere concept * . W tym trybie na pierwszym planie jest dynamika jazdy. W perfekcyjnym pod względem ergonomii kokpicie kierowca znajdzie wszystkie elementy obsługowe umieszczone na tablicy rozdzielczej lub na panelu monitora na konsoli środkowej. W przypadku wyboru komfortowego, autonomicznego trybu „Grand Touring” nadwozie wydłuży się do 5,19 metra, a kierownica i pedały się schowają. Wówczas kierowca i pasażer tego sportowego kabrioletu mogą nie tylko cieszyć się nowym poczuciem przestronności, lecz również korzystać z możliwości, jakie daje cyfrowy ekosystem.

Roadster Audi Skysphere z zamkniętym dachemRoadster Audi Skysphere z zamkniętym dachem

Zmienny rozstaw osi pozwala na przejście z trybu Sport do Grand Touring.

 

Wnętrze klasy wyższej jako przestrzeń dla wrażeń

Wnętrze Audi skysphere concept* nie jest już przestrzenią podporządkowaną wymaganiom technicznym, lecz raczej miejscem, w którym można wygodnie usiąść i spędzać przyjemnie czas, gdyż model ten został przystosowany do autonomicznej jazdy*

Gdy w trybie Grand Touring schowają się wszystkie elementy obsługowe, wnętrze staje się jasną, przestronną przestrzenią definiującą na nowo progresywny luksus. Fotele są wygodne i eleganckie jak meble projektowane przez designerów, a mimo to spełniają podczas jazdy wszystkie wymagania stawiane siedzeniom samochodowym – zapewniają stabilność pozycji i bezpieczeństwo. Dzięki możliwości ich przesunięcia gwarantują dużą swobodę ruchów i dużo miejsca na nogi.

Podczas autonomicznej jazdy* w trybie Grand Touring pasażerowie mają do wyboru relaks pod gołym niebem z powiewem wiatru we włosach i możliwością podziwiania krajobrazów lub ofertę Infotainment. Duże dotykowe powierzchnie monitorów na ścianie czołowej kokpitu i w górnej części konsoli środkowej służą do obsługi systemów samochodu i Infotainment – można surfować po internecie, prowadzić wideokonferencje lub oglądać filmy.

Audi skysphere concept* jest połączone z cyfrowym ekosystemem, który oferuje pasażerom nie tylko informacje związane z aktualną podróżą, lecz również wiele innych usług, na przykład wizytę w cyfrowym sklepie lub rezerwację stolika w restauracji.

 Roadster Audi Skysphere widziany ukośnie z góry Roadster Audi Skysphere widziany ukośnie z góry

Wnętrze staje się przestrzenią dla doznań, a samochód zmienia się w „experience device”.

 

 
 Wnętrze Skysphere Audi

W autonomicznym trybie Grand Touring kierownica i pedały chowają się, a podróżujący mogą cieszyć się swobodą ruchu i dużą ilością miejsca na nogi, jak w pierwszej klasie w samolocie.

Dynamiczny design wskazujący przyszłość

W trybie Grand Touring z nadwoziem o długości 5,19 metra i szerokości 2 metrów Audi skysphere concept* ma tylko 1,23 metra wysokości, co jest optymalne dla aerodynamiki i lokalizacji punktu ciężkości. Wysunięte na zewnątrz nadkola podkreślają szeroki rozstaw kół. W sylwetce zachwycają proporcje z długą przednią maską i krótkimi zwisami. Masywne progi zdają się sięgać do tylnego nadkola. Szerokie drzwi otwierają się do tyłu.

 
Z przodu uwagę zwracają typowa dla tej marki osłona Singleframe i trójwymiarowe, podświetlone pierścienie Audi. Światła dzienne umieszczone po bokach z przodu nadwozia nadają modułom świateł zdecydowany wygląd. W całej osłonie Singleframe i w przylegających do niej po bokach płaszczyznach rozmieszczone są białe diody, decydujące o charakterystycznej grafice świateł Audi skysphere concept*. Tył nadwozia, zoptymalizowany w tunelu aerodynamicznym, łączy elementy nadwozia typu speedster z dużymi przeszklonymi płaszczyznami. Także z tyłu projektanci umieścili na całej szerokości sterowane cyfrowo diody, dające dynamiczne efekty świetlne przy włączaniu i wyłączaniu świateł.

 
Gdy Audi skysphere concept* zmieni swój rozstaw osi, diody z przodu i z tyłu nadwozia odtworzą specjalnie skomponowaną, dynamiczną sekwencję świetlną. Zarówno tryb Grand Touring, jak i Sport mają swoją niepowtarzalną grafikę świateł, szczególnie przednich. Audi skysphere concept* wysyła jasne sygnały otoczeniu: łączę w sobie dwie osobowości dbające o różne wrażenia – jestem wyczynowym pojazdem sportowym i wygodnym Gran Turismo.

Audi skysphere concept z przoduAudi skysphere concept z przodu