Acquire
Audi x Poliform > Przyszłość > Audi Polska | Przewaga dzięki technice

Audi x Poliform

Włoska marka meblowa zaprojektowała w ramach ko-kreacji wnętrze dla Audi urbansphere concept. Wywiad z Martą Anzani, córką założyciela firmy oraz Marketing & Communication Manager.

Tekst: AUDI AG - Zdjęcia: Piotr Kożuch, AUDI AG - Film: Arnd Buss von Kuk Czas czytania: 5 min

Projekt wnętrza Poliform dla koncepcji Audi urbansphere.Projekt wnętrza Poliform dla koncepcji Audi urbansphere.

Marta, Twoja firma Poliform jest znanym producentem mebli i projektuje je zgodnie z human philosopy. Co to oznacza?
Istota naszego podejścia jest prosta: projektujemy meble z myślą o ludziach, człowiek stoi w centrum każdego naszego projektu. Jesteśmy w stanie zinterpretować gust i potrzeby naszych klientów, aby w ten sposób zaprojektować skrojone na miarę światy – dla człowieka, który ma swoje własne, niepowtarzalne historie.
Zaczynając od fazy kreacji prowadzimy w Poliform Lab – naszym obserwatorium trendów i laboratorium pomysłów – szczegółowe badania stylów, kultur i technik, aby potem przejść do fazy projektowania i rozwoju, w których dobór materiałów i ich obróbka zmierzają do tego, by zagwarantować komfort i trwałość, aby każdym produktem można było cieszyć się w pełni i długo.
To są wyjątkowe światy, które tylko Poliform potrafi stworzyć: każdy detal dąży do perfekcji. Styl naszych mebli zawsze zaprasza do tego, by z nich skorzystać, mimo że są to luksusowe produkty.

Poliform jest znane z tworzenia przestrzeni, które są estetyczne, ale też funkcjonalne i spełniają stawiane im zadania. Jak Pani podchodzi do tych przestrzeni?
Filozofia designu Poliform nie ogranicza się do pojedynczych mebli, lecz rozciąga się na wnętrza i domy, w których ludzie kształtują swoje życie, eksperymentują i je zmieniają. Przy koncepcji wychodzimy od pomieszczenia, które chcemy upiększyć, i dopiero potem projektujemy produkty, które harmonijnie wtapiają się w to wnętrze. Zaczęliśmy od przestrzeni dziennych i nocnych, teraz projektujemy także kuchnie i sofy. Traktujemy dom jako jedyne w swoim rodzaju i zrównoważone środowisko, w którym ludzie w każdym miejscu powinni czuć się dobrze.


Audi urbansphere concept zostało zaprojektowane, aby stworzyć nowy rodzaj przestrzeni prywatnej, w której cyfrowy ekosystem da każdemu pasażerowi możliwość odpoczynku podczas jazdy w taki sposób, jaki mu najbardziej odpowiada. Co oznacza Państwa filozofia designu w przypadku projektowania wnętrza samochodu, takiego jak Audi urbansphere concept?
Do była dla nas wspaniała okazja, aby przekroczyć granice, wyjść poza koncepcję domu i mebli i aby zmienić sposób myślenia o mobilnych przestrzeniach, które dotychczas były zwane samochodami.
Wyobrażamy sobie mobilność jako rozszerzenie naszej przestrzeni życiowej, przestrzeń życiową na kołach, przemieszczający się kokon, w którym będziemy czuć się jak w domu i zapomnimy, że znajdujemy się w samochodzie. Bo dom jest tam, gdzie czujemy się dobrze i bezpiecznie.

Samochód stanie się miejscem, dzięki któremu będziemy mogli zabrać wygodę i przytulność zawsze ze sobą?
Tak, to nowy, zorientowany na przyszłość sposób podchodzenia do przestrzeni i czasu. Oznacza to, że nie tylko wnętrze, które normalnie jest uznawane za tymczasowe i przejściowe, otrzyma nową wartość, lecz również czas, jaki w nim spędzimy. Chwile spędzane w samochodzie będą okazją do robienia tych samych rzeczy, które normalnie robilibyśmy się w domu: odpoczynku, nawiązywania kontaktów, przebywania z ludźmi, których kochamy, a także pracy.


Portret Marty Anzani

Marta Anzani jest córką założyciela firmy Poliform oraz pełni funkcję Marketing & Communication Manager.

 
Projekt wnętrza Poliform dla koncepcji Audi urbansphere przedstawia przytulne wnętrze z dużą ilością poduszek i fotelem.

Dom jest tam, gdzie czujemy się dobrze i bezpiecznie.

Marta Anzani

Jak zastosowali Państwo te zasady w przyszłościowej przestrzeni Audi urbansphere concept?
Tworząc osobiste przestrzenie, w których człowiek dobrze się czuje, zawsze dbamy o harmonię. Ważną rolę odgrywają materiały, a także światło.
Specjalne sterowanie światłem umożliwia dostosowanie nastroju w tej mobilnej przestrzeni życiowej do preferencji klienta. Ciepłe, przytłumione światło zaprasza do odpoczynku, podczas gdy punktowe oświetlenie – niezależne lub zsynchronizowane – pozwala skupić się na pojedynczych czynnościach, na przykład  czytaniu książki lub pracy przy biurku. To samo dotyczy centralnego ekranu, który na życzenie zamienia wnętrze w kino, galerię sztuki lub biuro z wideokonferencją. Dzięki zmiennym panelom OLED można przyciemnić określone obszary okien, jak robimy to w domu zasłonami. Punktowe światła podkreślają elementy wyposażenia kojarzone z domem. Aby zapewnić komfortową prywatną sferę, dolne części wykładziny wnętrza oraz szyby mają dobrą izolację akustyczną.

Portret Marty Anzani

Na czym Państwo, jako producenci mebli, skupiają się przy wyborze materiałów?
Aby można było w pełni cieszyć się tą przestrzenią wszystkimi zmysłami, starannie wybraliśmy najwyższej jakości materiały. Są to materiały, która mogą pobudzać zmysły i oferują przyjemne, immersyjne doznania.
Dodatki ze skóry i kaszmiru pozwalają odkryć w podróży uczucie luksusu i komfortu. Bo to już nie jest tymczasowa przestrzeń, lecz miejsce, którym można się cieszyć i w którym znajduje się komfort taki, jak w domu.

 
Na stole w aranżacji wnętrz Poliform dla Audi ur-bansphere concept leży notatnik z długopisem i okrągłą lampką.

 

Ko-kreacja Audi x Poliform

Henrik Wenders, Head of Brand AUDI AG, o ko-kreacji z włoskim producentem mebli Poliform: „W Audi mamy wieloletnie doświadczenie w tworzeniu mobilnych doznań. Ale oczekiwania ludzi zmieniają się i dlatego teraz wybraliśmy nową drogę – drogę ko-kreacji. Poliform jest jednym z głównych graczy na międzynarodowym rynku meblarskim. Od ponad 50 lat tworzy pomieszczenia o wysokim standardzie estetycznym i jakościowym. Audi i Poliform mają wspólną filozofię designu – projektowanie przestrzeni powinno skupiać się na człowieku i jego potrzebach. To jest pierwszy raz, gdy w taki sposób współpracujemy z myślącą podobnie jak my marką, aby połączyć naszą specjalistyczną wiedzę o kształtowaniu przestrzeni w mobilnych warunkach. Stworzyliśmy wspólnie nową wizję, nowy rodzaj strefy prywatnej, mobilny salon, gdzie najnowocześniejsze technologie i immersyjny cyfrowy ekosystem wspierają harmonię ludzkich potrzeb.”