Włoska marka meblowa zaprojektowała w ramach ko-kreacji wnętrze dla Audi urbansphere concept. Wywiad z Martą Anzani, córką założyciela firmy oraz Marketing & Communication Manager.
Atmosfera mieszkania premium dla wnętrza Audi urbansphere concept: projekt włoskiej marki meblowej Poliform w ramach ko-kreacji z Audi. Wspólną wizją było stworzenie nowych mobilnych przestrzeni do życia.
Atmosfera mieszkania premium dla wnętrza Audi urbansphere concept: projekt włoskiej marki meblowej Poliform w ramach ko-kreacji z Audi. Wspólną wizją było stworzenie nowych mobilnych przestrzeni do życia.
Marta, Twoja firma Poliform jest znanym producentem mebli i projektuje je zgodnie z human philosopy. Co to oznacza?
Istota naszego podejścia jest prosta: projektujemy meble z myślą o ludziach, człowiek stoi w centrum każdego naszego projektu. Jesteśmy w stanie zinterpretować gust i potrzeby naszych klientów, aby w ten sposób zaprojektować skrojone na miarę światy – dla człowieka, który ma swoje własne, niepowtarzalne historie.
Zaczynając od fazy kreacji prowadzimy w Poliform Lab – naszym obserwatorium trendów i laboratorium pomysłów – szczegółowe badania stylów, kultur i technik, aby potem przejść do fazy projektowania i rozwoju, w których dobór materiałów i ich obróbka zmierzają do tego, by zagwarantować komfort i trwałość, aby każdym produktem można było cieszyć się w pełni i długo.
To są wyjątkowe światy, które tylko Poliform potrafi stworzyć: każdy detal dąży do perfekcji. Styl naszych mebli zawsze zaprasza do tego, by z nich skorzystać, mimo że są to luksusowe produkty.
Poliform jest znane z tworzenia przestrzeni, które są estetyczne, ale też funkcjonalne i spełniają stawiane im zadania. Jak Pani podchodzi do tych przestrzeni?
Filozofia designu Poliform nie ogranicza się do pojedynczych mebli, lecz rozciąga się na wnętrza i domy, w których ludzie kształtują swoje życie, eksperymentują i je zmieniają. Przy koncepcji wychodzimy od pomieszczenia, które chcemy upiększyć, i dopiero potem projektujemy produkty, które harmonijnie wtapiają się w to wnętrze. Zaczęliśmy od przestrzeni dziennych i nocnych, teraz projektujemy także kuchnie i sofy. Traktujemy dom jako jedyne w swoim rodzaju i zrównoważone środowisko, w którym ludzie w każdym miejscu powinni czuć się dobrze.
Audi urbansphere concept zostało zaprojektowane, aby stworzyć nowy rodzaj przestrzeni prywatnej, w której cyfrowy ekosystem da każdemu pasażerowi możliwość odpoczynku podczas jazdy w taki sposób, jaki mu najbardziej odpowiada. Co oznacza Państwa filozofia designu w przypadku projektowania wnętrza samochodu, takiego jak Audi urbansphere concept?
Do była dla nas wspaniała okazja, aby przekroczyć granice, wyjść poza koncepcję domu i mebli i aby zmienić sposób myślenia o mobilnych przestrzeniach, które dotychczas były zwane samochodami.
Wyobrażamy sobie mobilność jako rozszerzenie naszej przestrzeni życiowej, przestrzeń życiową na kołach, przemieszczający się kokon, w którym będziemy czuć się jak w domu i zapomnimy, że znajdujemy się w samochodzie. Bo dom jest tam, gdzie czujemy się dobrze i bezpiecznie.
Samochód stanie się miejscem, dzięki któremu będziemy mogli zabrać wygodę i przytulność zawsze ze sobą?
Tak, to nowy, zorientowany na przyszłość sposób podchodzenia do przestrzeni i czasu. Oznacza to, że nie tylko wnętrze, które normalnie jest uznawane za tymczasowe i przejściowe, otrzyma nową wartość, lecz również czas, jaki w nim spędzimy. Chwile spędzane w samochodzie będą okazją do robienia tych samych rzeczy, które normalnie robilibyśmy się w domu: odpoczynku, nawiązywania kontaktów, przebywania z ludźmi, których kochamy, a także pracy.
Marta Anzani jest córką założyciela firmy Poliform oraz pełni funkcję Marketing & Communication Manager.
Marta Anzani
Jak zastosowali Państwo te zasady w przyszłościowej przestrzeni Audi urbansphere concept?
Tworząc osobiste przestrzenie, w których człowiek dobrze się czuje, zawsze dbamy o harmonię. Ważną rolę odgrywają materiały, a także światło.
Specjalne sterowanie światłem umożliwia dostosowanie nastroju w tej mobilnej przestrzeni życiowej do preferencji klienta. Ciepłe, przytłumione światło zaprasza do odpoczynku, podczas gdy punktowe oświetlenie – niezależne lub zsynchronizowane – pozwala skupić się na pojedynczych czynnościach, na przykład czytaniu książki lub pracy przy biurku. To samo dotyczy centralnego ekranu, który na życzenie zamienia wnętrze w kino, galerię sztuki lub biuro z wideokonferencją. Dzięki zmiennym panelom OLED można przyciemnić określone obszary okien, jak robimy to w domu zasłonami. Punktowe światła podkreślają elementy wyposażenia kojarzone z domem. Aby zapewnić komfortową prywatną sferę, dolne części wykładziny wnętrza oraz szyby mają dobrą izolację akustyczną.
Na czym Państwo, jako producenci mebli, skupiają się przy wyborze materiałów?
Aby można było w pełni cieszyć się tą przestrzenią wszystkimi zmysłami, starannie wybraliśmy najwyższej jakości materiały. Są to materiały, która mogą pobudzać zmysły i oferują przyjemne, immersyjne doznania.
Dodatki ze skóry i kaszmiru pozwalają odkryć w podróży uczucie luksusu i komfortu. Bo to już nie jest tymczasowa przestrzeń, lecz miejsce, którym można się cieszyć i w którym znajduje się komfort taki, jak w domu.