Acquire
Spojrzenie w przyszłość > Przyszłość > Audi Polska | Przewaga dzięki technice

Spojrzenie w przyszłość

Audi A6 e-tron concept*: Audi przedstawia projekt koncepcyjny samochodów elektrycznych klasy luksusowej. Technologia przyszłości, elegancki design i funkcjonalność w codziennym użytkowaniu.

Tekst: AUDI AG – Zdjęcia: AUDI AG Czas czytania: 5 min

 Widok z boku na Audi A6 e-tron concept.

Zapierający dech w piersiach design

Audi A6 e-tron concept* konsekwentnie kontynuuje to, czemu początek dały język stylistyczny i doskonałe proporcje Audi RS e-tron GT. Szeroki rozstaw osi, krótkie zwisy, płaska kabina na dużych kołach łączą się z dynamiczną linią dachu coupé i pełnymi wyrazu miękkimi nadkolami quattro, tworząc potężne nadwozie. Serce samochodu – akumulator – wyróżnia się kolorem i sprawia, że profil samochodu jest smukły i dynamiczny.

Nadwozie zaprojektowano bez ostrych krawędzi. Udało się dzięki temu uzyskać miękkie przejścia cieni pomiędzy wypukłymi i wklęsłymi powierzch¬niami. Gdy spojrzymy na przód Audi A6 e-tron concept*, uderzy nas jego aerodynamiczne oblicze z dużą i optycznie odwróconą osłoną chłodnicy Singleframe. Tył samochodu oplata aerodynamicznie wyrazista linia spoilera, poniżej zaś znajdziemy zaawansowany technologicznie dyfuzor.

W ten sposób Audi A6 e-tron concept* pokazuje, że aerodynamika to nie tylko tradycyjna specjalność Audi, ale także kluczowy element stylistyki. W atrakcyjnym samochodzie elektrycznym łączą się bowiem forma i funkcjonalność: współczynnik oporu aerodynamicznego (Cx) w Audi A6 e-tron concept* wynosi 0,22 i w decydującym stopniu przyczynia się do dużego zasięgu elektrycznego.

 Szczegółowe ujęcie concept car’s Singleframe.
Zbliżenie na lusterko zewnętrzne wyposażone w kamerę.

Progresywna koncepcja oświetlenia

Do progresywnego wyglądu przyczynia się niezwykle smukła konstrukcja przednich reflektorów, jak również wyrazisty pas tylnych świateł zintegrowany z tylną szybą. W oświetleniu wykorzystano nową generację cyfrowej technologii OLED. Pozwala ona na dopasowanie wielu wariantów cyfrowych sygnatur świetlnych i dynamicznej choreografii - w zależności od indywidualnych upodobań.

Z postępów w cyfryzacji i w technice oświetle-niowej korzysta także przód samochodu. Cyfrowe reflektory Matrix LED w Audi A6 e-tron concept* mogą podczas przerwy na ładowanie wyświetlać na ścianie przed pojazdem grę wideo – w rozmiarze o szerokości do kilku metrów, opracowaną specjalnie przez projektantów Audi. Kierowcy i pasażerowie mogą dzięki temu doświadczyć gry w dużym formacie, stojąc obok samochodu lub bezpośrednio przed nim – zamiast grać wewnątrz na znacznie mniejszym ekranie.


Projektory LED umieszczone na pojeździe tworzą na ziemi świecące trójkąty.

Audi A6 e-tron concept* wyróżnia się jeszcze jedną cechą: z każdej strony nadwozia ma wbudowane trzy małe projektory LED o wysokiej rozdzielczości. Po otwarciu drzwi dynamiczne wyświetlacze witają pasażerów napisami w odpowiednich językach. Co jednak ważniejsze, projektory wyświetlają symbole zagrożenia na drodze, np. aby ostrzec zbliżającego się rowerzystę przed możliwością otwarcia drzwi. W czterech narożnikach nadwozia znajdują się kolejne projektory LED, które mogą wyświetlać różne symbole informacyjne i ostrzegawcze.

Te projektory LED zwiększają zasięg komunikacji poza jeden samochód. Dzięki inteligentnej sieci w Audi A6 e-tron concept* za pomocą sygnałów wizualnych wysyła informacje do innych uczestników ruchu.

Zbliżenie na wloty kurtyn powietrznych samochodu koncepcyjnego.
 Szczegółowe zdjęcie tylnego spojlera.

Przyszłościowa platforma elektryczna

Audi A6 e-tron concept* bazuje na nowej architekturze technologicznej Premium Platform Electric (PPE). Zaprojektowano ją wyłącznie pod kątem napędu akumulatorowo-elektrycznego, co pozwala w pełni wykorzystać wszystkie zalety tej technologii. Centralnym elementem jest umieszczony między osiami moduł bateryjny, który w przypadku Audi A6 e-tron concept* ma pojemność 100 kWh. Dzięki wykorzystaniu całej płyty podłogowej pojazdu uzyskano stosunkowo płaski kształt akumulatora.

Premium Platform Electric niesie ze sobą wszystko, co wyróżnia samochody Audi: najnowocześniejsze technologie napędowe oraz najwyższej jakości podwozia i elektronikę. W przypadku Audi A6 e-tron concept* oznacza to również napęd quattro. Po jednym silniku elektrycznym na przedniej i tylnej osi zapewnia łączną moc 350 kW i maksymalny moment obrotowy 800 niutonometrów.

Dzięki zasięgowi ponad 700 kilometrów Audi A6 e-tron concept* umożliwia codzienną eksploatację bez żadnych kompromisów.

 

Niewątpliwa praktyczność w codziennym użytkowaniu

Audi A6 e-tron concept* mierzy 4,96 m długości, 1,96 m szerokości i 1,44 m wysokości. Odpowiada to wymiarom Audi A6 lub A7 obecnej generacji. Mimo to Audi A6 e-tron concept* zachwyca bogatym wnętrzem i cechami typowymi dla pojazdów elektrycznych. Szerszy rozstaw osi i wyeliminowanie tunelu kardana pozostawiają dużo miejsca wewnątrz samochodu.

Sercem napędu Audi A6 e-tron concept* jest technologia 800V. Na stacjach szybkiego ładowania pozwala to na osiągnięcie czasu ładowania odpowiadającego klasycznemu postojowi na tankowanie z krótką przerwą na kawę. Już 10 minut wystarczy, by naładować samochód i zagwarantować ponad 300 km jazdy. W mniej niż 25 minut poziom naładowania akumulatora 100 kWh w Audi A6 e-tron concept* można zwiększyć z 5 do 80 procent. Według norm WLTP w zależności od wariantu napędu i mocy coupé może przejechać nawet ponad 700 km.

Są to osiągi w zupełności wystarczające do codziennego użytkowania, do jakiego przyzwyczaiły nas samochody z silnikami spalinowymi. Dzięki temu Audi A6 e-tron concept* może stać się bezkompromisowym głównym samochodem bądź jedynym samochodem rodzinnym – uniwersalnym pojazdem idealnym zarówno do codziennego użytku, weekendowych aktywności, jak i długich podróży.

 Widok z boku na tył pojazdu.