Acquire
Spojrzenie w przyszłość > Przyszłość > Audi Polska | Przewaga dzięki technice

Spojrzenie w przyszłość

Audi A6 e-tron concept*: Audi przedstawia projekt koncepcyjny samochodów elektrycznych klasy luksusowej. Technologia przyszłości, elegancki design i funkcjonalność w codziennym użytkowaniu.

Tekst: AUDI AG – Zdjęcia: AUDI AG Czas czytania: 5 min

 Widok z boku na Audi A6 e-tron concept. Widok z boku na Audi A6 e-tron concept.

Zapierający dech w piersiach design

Audi A6 e-tron concept* konsekwentnie kontynuuje to, czemu początek dały język stylistyczny i doskonałe proporcje Audi RS e-tron GT. Szeroki rozstaw osi, krótkie zwisy, płaska kabina na dużych kołach łączą się z dynamiczną linią dachu coupé i pełnymi wyrazu miękkimi nadkolami quattro, tworząc potężne nadwozie. Serce samochodu – akumulator – wyróżnia się kolorem i sprawia, że profil samochodu jest smukły i dynamiczny.

Nadwozie zaprojektowano bez ostrych krawędzi. Udało się dzięki temu uzyskać miękkie przejścia cieni pomiędzy wypukłymi i wklęsłymi powierzch¬niami. Gdy spojrzymy na przód Audi A6 e-tron concept*, uderzy nas jego aerodynamiczne oblicze z dużą i optycznie odwróconą osłoną chłodnicy Singleframe. Tył samochodu oplata aerodynamicznie wyrazista linia spoilera, poniżej zaś znajdziemy zaawansowany technologicznie dyfuzor.

W ten sposób Audi A6 e-tron concept* pokazuje, że aerodynamika to nie tylko tradycyjna specjalność Audi, ale także kluczowy element stylistyki. W atrakcyjnym samochodzie elektrycznym łączą się bowiem forma i funkcjonalność: współczynnik oporu aerodynamicznego (Cx) w Audi A6 e-tron concept* wynosi 0,22 i w decydującym stopniu przyczynia się do dużego zasięgu elektrycznego.

 Szczegółowe ujęcie concept car’s Singleframe. Szczegółowe ujęcie concept car’s Singleframe.
Zbliżenie na lusterko zewnętrzne wyposażone w kamerę.Zbliżenie na lusterko zewnętrzne wyposażone w kamerę.

Progresywna koncepcja oświetlenia

Do progresywnego wyglądu przyczynia się niezwykle smukła konstrukcja przednich reflektorów, jak również wyrazisty pas tylnych świateł zintegrowany z tylną szybą. W oświetleniu wykorzystano nową generację cyfrowej technologii OLED. Pozwala ona na dopasowanie wielu wariantów cyfrowych sygnatur świetlnych i dynamicznej choreografii - w zależności od indywidualnych upodobań.

Z postępów w cyfryzacji i w technice oświetle-niowej korzysta także przód samochodu. Cyfrowe reflektory Matrix LED w Audi A6 e-tron concept* mogą podczas przerwy na ładowanie wyświetlać na ścianie przed pojazdem grę wideo – w rozmiarze o szerokości do kilku metrów, opracowaną specjalnie przez projektantów Audi. Kierowcy i pasażerowie mogą dzięki temu doświadczyć gry w dużym formacie, stojąc obok samochodu lub bezpośrednio przed nim – zamiast grać wewnątrz na znacznie mniejszym ekranie.


Projektory LED umieszczone na pojeździe tworzą na ziemi świecące trójkąty.Projektory LED umieszczone na pojeździe tworzą na ziemi świecące trójkąty.

Audi A6 e-tron concept* wyróżnia się jeszcze jedną cechą: z każdej strony nadwozia ma wbudowane trzy małe projektory LED o wysokiej rozdzielczości. Po otwarciu drzwi dynamiczne wyświetlacze witają pasażerów napisami w odpowiednich językach. Co jednak ważniejsze, projektory wyświetlają symbole zagrożenia na drodze, np. aby ostrzec zbliżającego się rowerzystę przed możliwością otwarcia drzwi. W czterech narożnikach nadwozia znajdują się kolejne projektory LED, które mogą wyświetlać różne symbole informacyjne i ostrzegawcze.

Te projektory LED zwiększają zasięg komunikacji poza jeden samochód. Dzięki inteligentnej sieci w Audi A6 e-tron concept* za pomocą sygnałów wizualnych wysyła informacje do innych uczestników ruchu.

Zbliżenie na wloty kurtyn powietrznych samochodu koncepcyjnego.Zbliżenie na wloty kurtyn powietrznych samochodu koncepcyjnego.
 Szczegółowe zdjęcie tylnego spojlera. Szczegółowe zdjęcie tylnego spojlera.

Przyszłościowa platforma elektryczna

Audi A6 e-tron concept* bazuje na nowej architekturze technologicznej Premium Platform Electric (PPE). Zaprojektowano ją wyłącznie pod kątem napędu akumulatorowo-elektrycznego, co pozwala w pełni wykorzystać wszystkie zalety tej technologii. Centralnym elementem jest umieszczony między osiami moduł bateryjny, który w przypadku Audi A6 e-tron concept* ma pojemność 100 kWh. Dzięki wykorzystaniu całej płyty podłogowej pojazdu uzyskano stosunkowo płaski kształt akumulatora.

Premium Platform Electric niesie ze sobą wszystko, co wyróżnia samochody Audi: najnowocześniejsze technologie napędowe oraz najwyższej jakości podwozia i elektronikę. W przypadku Audi A6 e-tron concept* oznacza to również napęd quattro. Po jednym silniku elektrycznym na przedniej i tylnej osi zapewnia łączną moc 350 kW i maksymalny moment obrotowy 800 niutonometrów.

Dzięki zasięgowi ponad 700 kilometrów Audi A6 e-tron concept* umożliwia codzienną eksploatację bez żadnych kompromisów.

 

Niewątpliwa praktyczność w codziennym użytkowaniu

Audi A6 e-tron concept* mierzy 4,96 m długości, 1,96 m szerokości i 1,44 m wysokości. Odpowiada to wymiarom Audi A6 lub A7 obecnej generacji. Mimo to Audi A6 e-tron concept* zachwyca bogatym wnętrzem i cechami typowymi dla pojazdów elektrycznych. Szerszy rozstaw osi i wyeliminowanie tunelu kardana pozostawiają dużo miejsca wewnątrz samochodu.

Sercem napędu Audi A6 e-tron concept* jest technologia 800V. Na stacjach szybkiego ładowania pozwala to na osiągnięcie czasu ładowania odpowiadającego klasycznemu postojowi na tankowanie z krótką przerwą na kawę. Już 10 minut wystarczy, by naładować samochód i zagwarantować ponad 300 km jazdy. W mniej niż 25 minut poziom naładowania akumulatora 100 kWh w Audi A6 e-tron concept* można zwiększyć z 5 do 80 procent. Według norm WLTP w zależności od wariantu napędu i mocy coupé może przejechać nawet ponad 700 km.

Są to osiągi w zupełności wystarczające do codziennego użytkowania, do jakiego przyzwyczaiły nas samochody z silnikami spalinowymi. Dzięki temu Audi A6 e-tron concept* może stać się bezkompromisowym głównym samochodem bądź jedynym samochodem rodzinnym – uniwersalnym pojazdem idealnym zarówno do codziennego użytku, weekendowych aktywności, jak i długich podróży.

 Widok z boku na tył pojazdu. Widok z boku na tył pojazdu.