Duży zasięg to jedno z głównych wymagań stawianych przez klientów samochodom elektrycznym. Równie ważna jest jednak, szczególnie podczas wyjazdu na urlop lub na długich służbowych trasach, szybkość ładowania baterii wysokonapięciowej.
Tak, jak przyspieszenie mówi o wiele więcej o odczuciach podczas jazdy samochodem niż prędkość maksymalna, tak samo krzywa szybkiego ładowania jest ważniejsza niż maksymalna moc ładowania. W tym zakresie Audi Q8 e-tron ze swoją wyjątkową krzywą ładowania znacznie przewyższa konkurencję. Krzywa przebiega na wysokim poziomie, co oznacza, że nawet przy stanie naładowania 80 procent utrzymywana jest wysoka moc ładowania.
System baterii wysokonapięciowej nowego Audi Q8 e-tron pracuje z napięciem nominalnym 396 V. W Audi SQ8 e-tron bateria ma na przykład pojemność netto 106 kWh (brutto 114 kWh). W związku z faktem, że przy dużej pojemności baterii można wykorzystywać większą moc ładowania, Audi SQ8 e-tron uzyskuje przy szybkiej ładowarce CCS (Combined Charging System) maksymalną moc ładowania dochodzącą do 170 kW. Dzięki temu podczas postoju na ładowanie można naładować samochód od 10 do 80 procent w około 31 minut. Dziesięć minut ładowania Audi SQ8 e-tron na stacji szybkiego ładowania HPC (High Power Charging) pozwala na pokonanie nawet 104 kilometrów. Te określone zgodnie z WLTP wartości obowiązują zarówno dla Audi SQ8 e-tron SUV, jak i Sportback.