Perspektywa użytkowników
Oprócz atrakcyjnej stylistyki, Peter Hirschfeld koncentruje się na trzech innych tematach, które są niezbędne dla nowoczesnej mobilności i które również odegrały kluczową rolę w rozwoju PPE: „Ludzie oczekują przede wszystkim, że w pełni elektryczne Audi będzie miało zasięg odpowiedni do długich podróży, wysoką wydajność ładowania i typowe dla Audi wrażenia z jazdy”. Ulepszenia akumulatorów i silników elektrycznych stosowanych w pojazdach na platformie PPE, znacznie zmniejszyły zużycie energii. Jednocześnie znacznie zwiększono takie czynniki, jak współczynnik gęstości mocy, tj. kilowatów na kilogram masy pojazdu, oraz współczynnik momentu obrotowego, tj. niutonometrów na kilogram masy pojazdu. „Inżynierowie projektujący platformę PPE, pracowali nad każdym najmniejszym szczegółem, poszukując jak największego potencjału do optymalizacji” – wyjaśnia Hirschfeld. Rezultat: W nowym Audi Q6 e-tron zasięg wynosi do 641 km.
„Ale jeśli mówimy o zasięgu w związku z pojazdami elektrycznymi, musimy również wspomnieć o szybkości ładowania” – mówi Hirschfeld. PPE jest wyposażony w 800-woltowy pokładowy układ elektryczny, umożliwiający ładowanie Audi Q6 e-tron z mocą do 270 kW. Dzięki wydajnemu zarządzaniu temperaturą akumulatora HV, może to umożliwić skok z 10 do 80% w nieco ponad 20 minut w odpowiednio wyposażonych punktach ładowania. „System zarządzania temperaturą nie tylko chłodzi, ale także przygotowuje akumulator do osiągnięcia wysokiej wydajności ładowania nawet w niskich temperaturach zewnętrznych. Dzięki temu w Audi Q6 e-tron możliwe jest doładowanie akumulatora w około 10 minut energią wystarczającą na przejechanie do 255 km".