Reflektory LED, w których źródłem światła są diody elektroluminescencyjne, zapewniają dokładniejsze oświetlenie niż lampy ksenonowe czy halogenowe, lepszą homogeniczność reflektorów, a tym samym charakterystyczny wygląd świateł, który nadaje pojazdowi efektowny wygląd. Reflektory LED pojawiły się już w 2008 roku w modelu Audi R8.
Reflektory LED charakteryzują się również lepszą wydajnością w porównaniu z innymi lampami z żarówkami, takimi jak te stosowane w reflek-torach halogenowych lub ksenonowych, oraz większym zasięgiem świateł drogowych. Gdy reflektory LED oświetlają ciemność, oczy kierowcy męczą się wolniej. Dzieje się tak, ponieważ temperatura barwowa światła LED (5500 K) zbliżona jest do charakterystyki światła dziennego.
Kolejnym etapem ewolucji są cyfrowe reflektory Matrix LED, takie jak te dostępne jako wyposa-żenie opcjonalne w nowym Audi e-tron Sportback. Mogą tworzyć różnorodne scenariusze oświetleniowe dla różnych sytuacji na drodze, jak na przykład światła pasa ruchu, które generują dywan świetlny o szerokości do 50 metrów, dynamicznie dostosowujący się do zmiany pasa. Zintegrowane światło orientacyjne pokazuje oznaczenia pozycji pojazdu i jego aktualne położenie na drodze. Dzięki tym funkcjom cyfrowe reflektory Matrix LED poszerzają możliwości matrycowej lampy LED, która posiada światła mijania, skrętu, miejskie, autostradowe oraz nieoślepiające światła drogowe, precyzyjnie odgradzające innych uczestników ruchu od stożka świetlnego.
Technologia DMD (Digital Micromirror Device) cyfrowych reflektorów Matrix LED jest fascy-nująca: około miliona mikroluster na małym chipie jest odchylanych przez impulsy elektro-statyczne do 5000 razy na sekundę, aby stwo-rzyć różne scenariusze świetlne za pomocą trzech diod LED.