Nowe pierścienie Audi
Tekst: Bernd Zerelles – Zdjęcia: AUDI AG, Robert Fischer - Czas czytania: 3 min – 05/14/2023
Tekst: Bernd Zerelles – Zdjęcia: AUDI AG, Robert Fischer - Czas czytania: 3 min – 05/14/2023
Nowo zaprojektowane pierścienie Audi w optyce 2D odzwierciedlają przejrzystość nowej identyfikacji wizualnej Audi. Pierścienie nie są już w kolorze chromu, ale w kontrastujących ze sobą bieli i czerni. Białe pierścienie zostały osadzone w czarnym, szklanym korpusie. Taki design optycznie rozjaśnia logo i nadaje mu minimalistyczny wygląd premium.
Nowo zaprojektowane pierścienie Audi w optyce 2D odzwierciedlają przejrzystość nowej identyfikacji wizualnej Audi. Pierścienie nie są już w kolorze chromu, ale w kontrastujących ze sobą bieli i czerni. Białe pierścienie zostały osadzone w czarnym, szklanym korpusie. Taki design optycznie rozjaśnia logo i nadaje mu minimalistyczny wygląd premium.
Klienci Audi doceniają progresywny design oraz dbałość o szczegóły prawdziwej marki premium. Nowe pierścienie Audi doskonale wpisują się w to założenie. André Georgi, projektant Audi, który nadzorował przeprojektowanie pierścieni, mówi: „Silne marki zdobywają klientów przede wszystkim dzięki treści swoich produktów i dyskretnym elementom identyfikacyjnym. W Audi zawsze tak było, a teraz czynimy to jeszcze bardziej spójnym. Naszą filozofią jest to, że każdy detal musi spełniać swój cel"
Umieszczane z przodu i z tyłu samochodu pierścienie Audi są znakiem rozpoznawczym marki. Zostały przeprojektowane w taki sposób, że wyglądają bardziej jak dwuwymiarowe niż trzywymiarowe. Jak wyjaśnia Georgi: „Dzięki temu nasze pierścienie są znacznie bardziej nowoczesne i jeszcze bardziej graficzne, chociaż ich geometria praktycznie się nie zmieniła”.
“Dzięki dwuwymiarowości, pierścienie wydają się znacznie bardziej nowoczesne i jeszcze bardziej graficzne.
André Georgi
André Georgi jest projektantem w Audi od ponad 20 lat. Początkowo był odpowiedzialny za reflektory i tylne światła w projektach nadwozia, ale od 2017 roku koncentruje się na projektowaniu interfejsu we wnętrzu. Nadzorował przeprojektowanie pierścieni
Cztery pierścienie w tylnej części nadwozia sprawiają, że Audi to Audi. Stylistyka pojazdu mówi sama za siebie. Nowy, dwuwymiarowy wygląd pierścieni pasuje do współczesnych czasów: wyglądają teraz znacznie bardziej nowocześnie i jeszcze bardziej graficznie.
André Georgi jest projektantem w Audi od ponad 20 lat. Początkowo był odpowiedzialny za reflektory i tylne światła w projektach nadwozia, ale od 2017 roku koncentruje się na projektowaniu interfejsu we wnętrzu. Nadzorował przeprojektowanie pierścieni
Cztery pierścienie w tylnej części nadwozia sprawiają, że Audi to Audi. Stylistyka pojazdu mówi sama za siebie. Nowy, dwuwymiarowy wygląd pierścieni pasuje do współczesnych czasów: wyglądają teraz znacznie bardziej nowocześnie i jeszcze bardziej graficznie.
Dwuwymiarowa wizualizacja nie jest reakcją na krótkotrwałe trendy. Dwuwymiarowe pierścienie pojawiły się w Audi w 2016 roku jako konsekwencja cyfryzacji. Frederik Kalisch, strateg marki Audi, wyjaśnia: „Zawsze chcemy przedstawiać pierścienie w sposób, który pasuje do danego medium.
"Trójwymiarowość na dwuwymiarowych wyświetlaczach nie spełniłaby naszych wymagań technicznych i estetycznych. Dlatego nie zdecydowaliśmy się na trójwymiarowy wygląd pierścieni w świecie cyfrowym. Aby zapewnić spójny wizerunek marki we wszystkich punktach kontaktu z klientem, skoordynowaliśmy działania z zespołem projektowym, aby rozpocząć proces przeprojektowywania pierścieni na naszych pojazdach”.
Jedną z zalet logo marki jest to, że wygląda świetnie w dwóch wymiarach. Projektanci poświęcili się więc przeniesieniu identyfikacji wizualnej ze świata cyfrowego na pojazdy Audi. Chodzi o to, by w przyszłości cztery pierścienie wszędzie wyglądały tak samo: w drukowanym magazynie, na ekranie smartfona, na bannerze reklamowym, czy na samochodzie. "
Klienci mogą nadal wybierać nowe pierścienie Audi w kolorze czarnym, jak pokazano na przykładzie Audi Q6 e-tron. Ten wariant zastępuje biel antracytowym kolorem, który wygląda jak czarny o wysokim połysku.
Klienci mogą nadal wybierać nowe pierścienie Audi w kolorze czarnym, jak pokazano na przykładzie Audi Q6 e-tron. Ten wariant zastępuje biel antracytowym kolorem, który wygląda jak czarny o wysokim połysku.
“Aby zapewnić spójny wizerunek marki, pierścienie w pojeździe zostały przeprojektowane.
Frederik Kalisch
Nowo zaprojektowane pierścienie Audi w optyce 2D odzwierciedlają przejrzystość nowej identyfikacji wizualnej Audi. Pierścienie nie są już w kolorze chromu, ale w kontrastujących ze sobą bieli i czerni. Białe pierścienie zostały osadzone w czarnym, szklanym korpusie. Taki design optycznie rozjaśnia logo. Czarne obramowanie wokół pierścieni zapewnia spójny, wysokiej jakości wygląd, niezależnie od koloru lakieru samochodu lub osłony chłodnicy. Klienci nadal mogą wybierać nowe pierścienie Audi w kolorze czarnym. Ten wariant zastępuje biel kolorem antracytowym, który wygląda jak czarny o wysokim połysku.
Frederik Kalisch studiował wzornictwo przemysłowe i specjalizuje się w strategii projektowania. Pracuje jako strateg marki Audi od 2011 roku, z krótką przerwą.
Oznaczenie modelu, wersji i technologii jest teraz laserowo naniesione na słupek B, dzięki czemu zawsze znajduje się w polu widzenia pasażerów podczas wsiadania i wysiadania z samochodu. Również tutaj, podobnie jak wszędzie indziej w pojeździe, w przyszłości będzie używana tylko czcionka własna Audi - Audi Type.
Frederik Kalisch studiował wzornictwo przemysłowe i specjalizuje się w strategii projektowania. Pracuje jako strateg marki Audi od 2011 roku, z krótką przerwą.
Oznaczenie modelu, wersji i technologii jest teraz laserowo naniesione na słupek B, dzięki czemu zawsze znajduje się w polu widzenia pasażerów podczas wsiadania i wysiadania z samochodu. Również tutaj, podobnie jak wszędzie indziej w pojeździe, w przyszłości będzie używana tylko czcionka własna Audi - Audi Type.
Oprócz nowej wersji czterech pierścieni, identyfikacja pojazdu Audi została ujednolicona we wszystkich modelach. Oznaczenie modelu, wersji i technologii można teraz znaleźć na słupku B, który ma identyczny wygląd we wszystkich pojazdach: zawsze dwie części w kolorze czarnym o wysokim połysku. Co więcej, identyfikator modelu na słupku B jest zawsze w polu widzenia pasażerów podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu. Georgi wyjaśnia: „Napis na słupku B został celowo wygrawerowany ton w ton. Podstawowy ton jest znacznie bardziej powściągliwy bez uszczerbku dla wyrazistości i jakości. Nie chodzi tylko o to, że identyfikacja pojazdu stała się bardziej premium; ujednoliciliśmy również czcionki w pojeździe i na nim. W przyszłości nasze modele będą korzystać wyłącznie z unikatowej czcionki Audi. Identyfikacja i projekt pojazdu działają teraz jako całość, która jest zgodna z nowym pozycjonowaniem marki Audi”.