Pracownica ostrożnie przesuwa ręką w rękawiczce po polakierowanej karoserii w pełni elektrycznego Audi e-tron GT quattro. Jej wzrok podąża za ruchem ręki. Samochód jest podświetlony specjalnym światłem. Każda nieregularność zostałaby od razu zauważona przez czujne oczy ekspertów Audi podczas skrupulatnej kontroli jakości. Jednak w tym przypadku nie ma czego zakwestionować. To ostatni etap produkcji Audi e-tron GT quattro w zakładzie Böllinger Höfe: kontrola końcowa. Lakier, spoiny i szczeliny są już ostatecznie brane pod lupę. Po raz ostatni można też wprowadzić drobne dostosowania. Zanim jednak model seryjny dotrze do tego etapu, musi przejść przez wiele procesów. W produkcji w pełni elektrycznego modelu Gran Turismo w zakładzie Böllinger Höfe w Neckarsulm wykorzystywane są indywidualnie opracowane, innowacyjne technologie. Ostatnie szlify zawsze są wykonywane ręcznie.
– Zwłaszcza podczas budowy karoserii Audi e-tron GT quattro zastosowaliśmy wysoki poziom automatyzacji, natomiast podczas montażu dominowała praca ręczna. Ponieważ produkcja samochodu to nadal rzemiosło. Nasi pracownicy wykonują tę pracę z niezwykłą dbałością o szczegóły – podkreśla Wolfgang Schanz, kierownik produkcji w zakładzie Böllinger Höfe. Innym decydującym czynnikiem jest doświadczenie. – W produkcji Audi R8 wykorzystaliśmy wszystkie umiejętności rzemieślnicze, jakimi dysponujemy. Co więcej, nasi pracownicy przenoszą całe swoje zamiłowanie do Audi R8 na Audi e-tron GT quattro – dodaje Wolfgang Schanz. W tym zakładzie, oprócz w pełni elektrycznego modelu GT, od roku 2014 produkowane jest również Audi R8. – Zakład Böllinger Höfe już na etapie koncepcyjnym był przewidziany jako zakład, w którym będą produkowane tylko krótkie serie i który będzie wyposażony w innowacyjne i elastyczne procesy produkcyjne – mówi Wolfgang Schanz.
– Dzięki temu zakład ten oferuje idealne warunki do produkcji Audi e-tron GT quattro.
Aby umożliwić produkowanie obu pojazdów w jednym miejscu, zakład Böllinger Höfe został unowocześniony i rozbudowany. Mocne strony produkcji w zakładzie Audi w Neckarsulm zostały zachowane, a dodatkowo rozszerzone o nowe kompetencje w obszarze elektryfikacji, automatyzacji i cyfryzacji w związku z produkcją Audi e-tron GT quattro.