Acquire

Nowe, ulepszone Audi RS 3

Nowe Audi RS 3 Sportback i Audi RS 3 Limousine działają na wszystkie zmysły. Są jeszcze bardziej dynamiczne, sportowe w wyglądzie i dopracowane we wnętrzu. Widać to już na pierwszy rzut oka: mocne linie z przodu, koła w stylu motorsportowym i kubełkowe fotele RS optycznie podkreślają ich dynamikę. Głęboki ryk 5-cylindrowego silnika 2,5 TFSI z charakterystyczną sekwencją zapłonu akustycznie wzmacnia doznania z jazdy. Dzięki zoptymalizowanej konfiguracji podwozia oraz nowym oponom Audi RS 3 pokonuje zakręty jeszcze bardziej zdecydowanie. Kierowcy mogą poczuć zwiększoną dynamikę jazdy i wysokiej jakości materiały, które zapewniają najwyższą jakość i sprawiają, że jazda Audi RS 3 jest zawsze wyjątkowa.

Audi RS 3 pobiło również rekord okrążenia na torze Nürburgring-Nordschleife. Nowy rekord osiągnięty przez kierowcę wyścigowego Franka Stipplera to dowód na wyjątkowe osiągi Audi RS 3. Czas przejazdu na trasie 20,832 km wyniósł 7:33,123 min i jest lepszy od poprzedniego rekordu w tej klasie o ponad 5 s! To dowód, że w swojej klasie Audi RS 3 zapewnia niezrównane wrażenia osobom poszukującym sportowych emocji.

Jedno spojrzenie wystarczy, by zauważyć sportowy styl

Sześciokątna osłona chłodnicy Singleframe o charakterystycznej dla modeli RS strukturze plastra miodu dominuje z przodu Audi RS 3. Jest szersza niż w poprzedniej wersji modelu, co dodatkowo podkreśla jego dynamikę, podobnie jak boczne wloty powietrza z pionowymi czarnymi listwami.

Stylistyka wielu elementów nawiązuje bezpośrednio do motorsportu. To między innymi boczne listwy z karbonu i czerwony reflektor RS na tylnym dyfuzorze. Owalne końcówki układu wydechowego RS są optycznie powiększone dzięki czarnym obudowom.

Ekskluzywne, sportowe wnętrze

Nowa, spłaszczona u góry i dołu kierownica, sportowe fotele i wyświetlacze oraz elementy z włókna węglowego przyciągają wzrok we wnętrzu nowych Audi RS 3. Dostępne na życzenie kubełkowe fotele RS zapewniają jeszcze lepsze podparcie boczne, zwłaszcza przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów.

Dwa pakiety stylistyczne wnętrza w kolorze czerwonym i zielonym dodają akcenty kolorystyczne na pasach bezpieczeństwa, fotelach oraz otworach wentylacyjnych.

Wirtualny kokpit Audi plus (12,3 cala) dostępny jest z widokami Sport, Performance i Runway. W tym ostatnim na pierwszym planie kierowca widzi aktualne obroty samochodu, a w tle – jego prędkość. Nowy obrotomierz zastosowany w Audi RS 3 wyświetla wartość obrotów na środku zestawu wskaźników.

Osiągi, które można usłyszeć i poczuć

2,5-litrowy, 5-cylindrowy silnik TFSI zdecydowanie zasługuje już na miano legendy. Audi RS 3 napędzane jest właśnie tą jednostką, o mocy 400 KM (294 kW) i z maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm. Pozwala to na uzyskanie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 290 km/h.

Charakterystyczny dla użytego w Audi RS 3 silnika jest jego dźwięk. Głęboki, gardłowy ton jest jeszcze bardziej wyrazisty po wybraniu trybów jazdy dynamic, RS Performance i RS Torque Rear w Audi drive select. Podkreślić go może dodatkowo dostępny na życzenie układ wydechowy RS Sport.

Na wysoką dynamikę jazdy nowego Audi RS 3 wpływają między innymi zmienny podział momentu obrotowego na tylnych kołach, elektroniczna kontrola stabilności i selektywna kontrola momentu obrotowego kół. Są one połączone w sieć w kontrolerze dynamiki jazdy, który synchronizuje dane, aby poszczególne elementy mogły reagować na każdą sytuację drogową jeszcze szybciej.

Precyzja dostrojenia układów Audi RS 3 jest zauważalna także podczas skręcania. Dzięki świetnie zbilansowanym interwencjom hamulców na wewnętrznych kołach samochód doskonale trzyma się promienia skrętu, co umożliwia szybsze pokonywanie zakrętów.

Sportowy wygląd, zmienione, jeszcze bardziej dynamiczne wnętrze i doskonałe osiągi. Najnowsza odsłona Audi RS 3 w wersji Sportback i Limousine udowadnia, że to samochód idealny, jeśli szukamy sportowych emocji w codziennej jeździe. Konfigurator obu modeli jest już dostępny na stronie audi.pl.