RS Q8 to nie tylko potężna moc, ale także najnowsze technologie, przestrzeń we wnętrzu i wszechstronność na co dzień.
Dzięki limitowanej produkcji i technicznym innowacjom modele Audi RS zawsze stanowiły przedmiot szczególnej fascynacji. Wiele z tych modeli było pionierami w swoich segmentach rynku i prekursorami w zakresie nowych rozwiązań technicznych – tak było 20 lat temu w przypadku Audi RS 4 Avant i jego spektakularnego silnika V6 biturbo i tak jest do dziś w przypadku Audi RS Q8, wysokiej klasy SUV-a coupé spod znaku Audi Sport. Topowy model z gamy Q łączy w sobie osiągi modelu RS z elegancją coupé klasy premium i wszechstronnością SUV-a.
„Po raz pierwszy w 26-letniej historii modeli Audi RS wprowadzamy na drogi SUV-a coupé z genami prawdziwego samochodu wyczynowego o wysokich osiągach” – mówi Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport. „Audi RS Q8 z silnikiem V8 biturbo to kolejny unikat w rodzinie RS”.
Najnowocześniejsza technika gwarantuje przeniesienie mocy do układu napędowego. Moc jest transferowana z silnika 4.0 TFSI do stałego napędu na cztery koła quattro za pośrednictwem ośmiostopniowej skrzyni biegów tiptronic. Selektywny rozkład momentu obrotowego zwiększa stabilność prowadzenia Audi RS Q8. Podczas dynamicznego wchodzenia w zakręty opcjonalny sportowy mechanizm różnicowy zależnie od potrzeb dystrybuuje moment napędowy między kołami tylnej osi. Proces ten dodatkowo poprawia przyczepność samochodu, jak również stabilność i dynamikę jazdy.
Perfekcyjnie zaprojektowane podwozie zapewnia odpowiednią dawkę mocy na drodze. Oferowane seryjnie adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne (adaptive air suspension sport) optymalnie łączy dynamikę i komfort dzięki zrównoważonemu zestrojeniu amortyzatorów. Dzięki zawieszeniu pneumatycznemu Audi RS Q8 gwarantuje szeroki wachlarz możliwości – od jazdy w maksymalnym komforcie po najwyższy pakiet sportowych emocji. Opcjonalna elektromechaniczna aktywna stabilizacja przechyłu neutralizuje przechyły podwozia podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością.
Oferowany w ramach wyposażenia standardowego dynamiczny układ kierowniczy sprawia, że Audi RS Q8 prowadzi się z łatwością. Przy niskiej prędkości tylne koła obracają się nawet o pięć stopni w kierunku przeciwnym do przednich kół, zwiększając wydatnie zwrotność samochodu. Podczas zmiany pasa ruchu z dużą prędkością skręcają one o 1,5 stopnia w kierunku skrętu przednich kół, aby zapewnić dodatkową stabilność manewru.
Niektóre z pokazanych lub opisanych elementów wyposażenia są dostępne jako elementy wyposażenia dodatkowego za opłatą. Informacje o standardowym i opcjonalnym wyposażeniu znajdują się na stronie Audi lub u Partnerów Audi.