„Maska jest kluczowym elementem architektury samochodu. Musi spełniać wszystkie wymagania dotyczące ochrony pieszych. Ze względu na międzynarodowe przepisy wiele obszarów trzeba zaprojektować tak, aby były odpowiednio miękkie lub odpowiednio twarde. Silniki dostosowane do nowej normy emisji wymagają również w niektórych przypadkach większej przestrzeni montażowej. Wszystkie te warunki determinują konstrukcję, objętość oraz położenie maski. W nowym A5 osłona Singleframe nie biegnie więc bezpośrednio do punktu osadzenia maski i reflektorów, jak w wielu dotychczasowych modelach Audi, ale zamiast tego zdecydowaliśmy się na tak zwany miękki przód. Oznacza to, że maska zaczyna się dalej, z bardzo cienkim połączeniem, wyraźnie zdefiniowanym w obszarze lakieru, które tak naprawdę zauważa się dopiero na drugi rzut oka. Nadaje to nowemu A5 sportowy, głęboki przód, co wyraźnie odróżnia je od poprzednika. Wrażenie to wzmacnia fakt, że maska nie jest wysunięta do przodu w formie długiej, pochyłej krzywej, ale została celowo wymodelowana, z karbowanymi powierzchniami po bokach, a następnie spadem z przodu. Ta konstrukcja poszerzonej kopuły o wyrazistym kształcie stanowi silny akcent zarówno z boku, jak i z przodu pojazdu, w przedniej części dodatkowo podkreślając jego moc”.