Elektryczne Audi skysphere concept* pokazuje, że w przyszłości samochody staną się przestrzenią doświadczeń. Ten koncepcyjny model daje możliwość wyboru między samochodem gwarantującym najwyższy poziom komfortu a dynamicznym pojazdem sportowym.
Audi skysphere concept*, tutaj w trybie Grand Touring z długością 5,19 metra (tylko 11 centymetrów mniej niż Audi A8), to elektryczny roadster klasy wyższej gwarantujący nowoczesny luksus.
Audi skysphere concept*, tutaj w trybie Grand Touring z długością 5,19 metra (tylko 11 centymetrów mniej niż Audi A8), to elektryczny roadster klasy wyższej gwarantujący nowoczesny luksus.
Audi skysphere concept* to pierwszy z czterech
modeli koncepcyjnych Audi, definiujący na nowo pojęcie nowoczesnego luksusu.
Jego głównym założeniem jest zapewnienie podróżującym nim osobom fascynujących
wrażeń, które dalece wykraczają poza wynikającą z konieczności przemieszczania
się obecność w samochodzie. Wnętrze staje się przestrzenią dla doznań, a
samochód zmienia się w „experience device” – z trybem autonomicznej jazdy*,
rewolucyjną koncepcją wnętrza i kompleksowym cyfrowym ekosystemem.
Audi skysphere concept
*
to, można powiedzieć, dwa samochody o różnym charakterze doświadczeń z jazdy w jednym nadwoziu: czysto relaksacyjne, turystyczne – grand touring oraz w pełni sportowe. Możliwe stało się to dzięki spektakularnemu rozwiązaniu technicznemu: zmiennemu rozstawowi osi. Silniki elektryczne i wyrafinowane układy mechaniczne ze wsuwającymi się w siebie komponentami karoserii i ramy umożliwiają zmianę rozstawu osi i długości zewnętrznej nadwozia o 250 milimetrów. Jednocześnie prześwit zmienia się o 10 milimetrów.
W trybie sportowym, w którym długość nadwozia wynosi 4,94 metra, kierowca sam prowadzi Audi skysphere concept
*
. W tym trybie na pierwszym planie jest dynamika jazdy. W perfekcyjnym pod względem ergonomii kokpicie kierowca znajdzie wszystkie elementy obsługowe umieszczone na tablicy rozdzielczej lub na panelu monitora na konsoli środkowej. W przypadku wyboru komfortowego, autonomicznego trybu „Grand Touring” nadwozie wydłuży się do 5,19 metra, a kierownica i pedały się schowają. Wówczas kierowca i pasażer tego sportowego kabrioletu mogą nie tylko cieszyć się nowym poczuciem przestronności, lecz również korzystać z możliwości, jakie daje cyfrowy ekosystem.
W trybie Sport z nadwoziem o długości 4,94 m (tylko 16 cm więcej niż Audi RS 5 Sportback3) Audi skysphere concept* jest zwrotnym samochodem sportowym.
W trybie Sport z nadwoziem o długości 4,94 m (tylko 16 cm więcej niż Audi RS 5 Sportback3) Audi skysphere concept* jest zwrotnym samochodem sportowym.
Wnętrze Audi skysphere concept* nie jest już przestrzenią podporządkowaną wymaganiom technicznym, lecz raczej miejscem, w którym można wygodnie usiąść i spędzać przyjemnie czas, gdyż model ten został przystosowany do autonomicznej jazdy*.
Gdy w trybie Grand Touring schowają się wszystkie elementy obsługowe, wnętrze staje się jasną, przestronną przestrzenią definiującą na nowo progresywny luksus. Fotele są wygodne i eleganckie jak meble projektowane przez designerów, a mimo to spełniają podczas jazdy wszystkie wymagania stawiane siedzeniom samochodowym – zapewniają stabilność pozycji i bezpieczeństwo. Dzięki możliwości ich przesunięcia gwarantują dużą swobodę ruchów i dużo miejsca na nogi.
Podczas autonomicznej jazdy* w trybie Grand Touring pasażerowie mają do wyboru relaks pod gołym niebem z powiewem wiatru we włosach i możliwością podziwiania krajobrazów lub ofertę Infotainment. Duże dotykowe powierzchnie monitorów na ścianie czołowej kokpitu i w górnej części konsoli środkowej służą do obsługi systemów samochodu i Infotainment – można surfować po internecie, prowadzić wideokonferencje lub oglądać filmy.
Audi skysphere concept* jest połączone z cyfrowym ekosystemem, który oferuje pasażerom nie tylko informacje związane z aktualną podróżą, lecz również wiele innych usług, na przykład wizytę w cyfrowym sklepie lub rezerwację stolika w restauracji.
Moduły akumulatorów elektrycznego Audi skysphere concept* są umieszczone przede wszystkim w tylnej części kabiny. Taka lokalizacja ma bardzo dobry wpływ na zwrotność i dynamikę samochodu sportowego.
Moduły akumulatorów elektrycznego Audi skysphere concept* są umieszczone przede wszystkim w tylnej części kabiny. Taka lokalizacja ma bardzo dobry wpływ na zwrotność i dynamikę samochodu sportowego.
W trybie Grand Touring z nadwoziem o długości 5,19 metra i szerokości 2 metrów Audi skysphere concept* ma tylko 1,23 metra wysokości, co jest optymalne dla aerodynamiki i lokalizacji punktu ciężkości. Wysunięte na zewnątrz nadkola podkreślają szeroki rozstaw kół. W sylwetce zachwycają proporcje z długą przednią maską i krótkimi zwisami. Masywne progi zdają się sięgać do tylnego nadkola. Szerokie drzwi otwierają się do tyłu.
Z przodu uwagę zwracają typowa dla tej marki osłona Singleframe i trójwymiarowe, podświetlone pierścienie Audi. Światła dzienne umieszczone po bokach z przodu nadwozia nadają modułom świateł zdecydowany wygląd. W całej osłonie Singleframe i w przylegających do niej po bokach płaszczyznach rozmieszczone są białe diody, decydujące o charakterystycznej grafice świateł Audi skysphere concept*. Tył nadwozia, zoptymalizowany w tunelu aerodynamicznym, łączy elementy nadwozia typu speedster z dużymi przeszklonymi płaszczyznami. Także z tyłu projektanci umieścili na całej szerokości sterowane cyfrowo diody, dające dynamiczne efekty świetlne przy włączaniu i wyłączaniu świateł.
Gdy Audi skysphere concept* zmieni swój rozstaw osi, diody z przodu i z tyłu nadwozia odtworzą specjalnie skomponowaną, dynamiczną sekwencję świetlną. Zarówno tryb Grand Touring, jak i Sport mają swoją niepowtarzalną grafikę świateł, szczególnie przednich. Audi skysphere concept* wysyła jasne sygnały otoczeniu: łączę w sobie dwie osobowości dbające o różne wrażenia – jestem wyczynowym pojazdem sportowym i wygodnym Gran Turismo.