Acquire
Rear view of the Audi Q6 e-tron in a mountain landscape.

Imponujący zasięg Audi Q6 e-tron

Audi Q6 e-tron imponuje nie tylko ogromnym zasięgiem elektrycznym. Również wydajność ładowania i zaawansowana łączność czynią je idealnym towarzyszem zarówno codziennej jazdy, jak i dalekich podróży.

missing translation: fa.article-intro.reading-time – Tekst: Patrick Morda- Zdjęcia: Tom Klocker Nadia Riaz-Ahmed – 11/04/2024

W pełni elektryczny zasięg nadal jest często głównym kryterium oceny nowego modelu elektrycznego. „Nasze analizy wskazują, że pojazd elektryczny musi dziś oferować realny, odczuwalny zasięg od 450 do 500 kilometrów, aby był atrakcyjny” – wyjaśnia Florian Hauser, który w firmie Audi odpowiedzialny jest za marketing produktów opartych na platformie PPE (Premium Platform Electric), w tym także za gamę modelową Audi Q6 e-tron. Dlatego przy opracowywaniu pojazdu uwzględniono ten właśnie aspekt: w wyposażonej w napęd na tylne koła wersji modelu Audi Q6 e-tron performance możliwe jest osiągnięcie do 641 kilometrów na jednym ładowaniu* zgodnie z procedurą WLTP. Wynik ten sprawia, że SUV nadaje się zarówno do codziennego użytku, jak i do spontanicznych lub planowanych podróży długodystansowych.

Skupianie się wyłącznie na jednym parametrze to jednak nadmierne uproszczenie. Oprócz zasięgu należy wziąć pod uwagę również wydajność ładowania oraz cyfrowy ekosystem, z którym pojazd jest zintegrowany. „Chodzi tu zarówno o aspekt techniczny, jak i taki, który mocno wiąże się z komfortem oraz bezproblemową integracją usług cyfrowych” – mówi Hauser, mając na myśli, że przy opracowywaniu PPE w ogóle, a Audi Q6 e-tron w szczególności położono nacisk na to, aby ładowanie i jego planowanie były jak najbardziej przyjazne dla użytkownika i przystosowane do codziennego użytku.

Shot of the steering wheel and display.
A remote mountain landscape.

Samochód elektryczny musi dziś oferować rzeczywisty zasięg od 450 do 500 kilometrów

Florian Hauser

Na pokładzie znajduje się nowa generacja planera trasy Audi e-tron, czyli systemu nawigacji, w którym zintegrowane jest również planowanie postojów na ładowanie. Duży wyświetlacz panoramiczny znacznie ułatwia wyszukiwanie pożądanych punktów ładowania. Podczas planowania, które, nawiasem mówiąc, można wygodnie przeprowadzić za pomocą aplikacji myAudi, uwzględniane są prognozy dotyczące sytuacji na drodze oraz zajętości punktów ładowania. Dla poszczególnych punktów ładowania wyświetlane są również informacje dotyczące mocy ładowania oraz dostawcy. Po zdefiniowaniu celu podróży Audi Q6 e-tron oblicza czas dojazdu do każdego niezbędnego punktu ładowania, tak aby można było dotrzeć do niego z odpowiednim stanem naładowania i właściwie przygotować akumulator wysokonapięciowy.

Oba te warunki są niezbędne do osiągnięcia jak najlepszej wydajności ładowania. W zależności od temperatury zewnętrznej i systemowej inteligentne zarządzanie termiczne w Audi Q6 e-tron automatycznie chłodzi lub ogrzewa akumulator wysokonapięciowy, aby osiągnąć idealny zakres temperatur. Przy maksymalnej mocy 270 kW* Audi Q6 e-tron oferuje wyjątkową wydajność ładowania w swoim segmencie. „Ponadto łączymy wysoką moc z rozbudowanym plateau ładowania, aby uzyskać zoptymalizowaną krzywą ładowania. Oznacza to, że wysoka moc ładowania może być utrzymywana przez dłuższy czas”.

The Audi Q6 e-tron driving through a mountain landscape.

Zgodnie z WLTP Audi Q6 e-tron performance może przejechać do
641

km

na jednym ładowaniu akumulatora.

Na stacji szybkiego ładowania (HPC) można naładować akumulator od 10 do 80 procent w zaledwie w
21

min*

A w ciągu zaledwie
10

min*

uzupełnić zasięg o 255 km.

Ładowanie staje się niezwykłym doświadczeniem – takie jest Audi

Audi charging* zapewnia dostęp do jednej z największych publicznych sieci ładowania w Europie. Dzięki centrom ładowania Audi Charging Hub, działającym obecnie w sześciu głównych miastach Niemiec, Austrii i Szwajcarii, a także usługom cyfrowym, takim jak Audi Charge and Explore, Plug & Charge* oraz planer tras Audi e-tron, Audi oferuje szeroką gamę usług, które sprawiają, że ekosystem elektromobilności staje się coraz bardziej rozbudowany i komfortowy.

The MMI touch display in use.
Front view of the Audi Q6 e-tron.

Decydujący, ponieważ łatwiejszy do porównania niż maksymalna moc, jest wzrost stanu naładowania z 10 do 80 procent. Na stacji szybkiego ładowania Audi Q6 e-tron osiąga go w zaledwie 21 minut*. W ciągu 10 minut* model może zaś zyskać energię zapewniającą zasięg do 255 kilometrów, co obecnie jest wyjątkowe w tym segmencie pojazdów. Jeśli natomiast chcesz lub musisz naładować swoje Audi, powinno to być jak najbardziej komfortowe. Dzięki usłudze Audi charging Audi oferuje wygodną autoryzację procesów ładowania za pomocą karty RFID, za pośrednictwem aplikacji myAudi lub poprzez Plug & Charge w sieci około 700 000 publicznych punktów ładowania. W przypadku usługi Plug & Charge proces rozliczeniowy odbywa się całkowicie w tle, bezpośrednio między stacją a pojazdem. Niezbędne informacje dotyczące ładowania i rozliczeń są przesyłane wprost do aplikacji myAudi. „W ten sposób powstaje prawdziwe doświadczenie premium” – podsumowuje Hauser. To właśnie połączenie zasięgu, wydajności ładowania i zaawansowanej łączności wyróżnia Audi Q6 e-tron „Kolejną ważną zaletą modelu, która moim zdaniem jest zbyt rzadko brana pod uwagę – mówi Florian Hauser – jest fakt, że teoretycznie można go ładować wszędzie tam, gdzie jest prąd. W przypadku benzyny lub oleju napędowego trudno sobie natomiast wyobrazić stację benzynową tuż obok ulubionej kawiarni w centrum miasta lub w odległym miejscu podczas górskiej wycieczki”.

The Audi Q6 e-tron at an HPC charging station on a mountain.

Jeszcze kilka słów od Floriana Hausera…

o Audi Q6 e-tron
„Jeżdżę nim również prywatnie i jestem zachwycony tym, jak łączy w sobie wyraźne zalety koncepcyjne elektromobilności w prawdziwym SUV-ie z wysoką użytecznością na co dzień. Nic w nim nie wydaje mi się kompromisem. Ponadto, dzięki elektrycznemu napędowi na cztery koła quattro, jeździ jak prawdziwe Audi: precyzyjnie, dynamicznie, pewnie. A do tego naprawdę dobrze wygląda. Nawiasem mówiąc, wszyscy, którzy do tej pory ze mną podróżowali, też tak uważają”.

o codziennej funkcjonalności Audi Q6 e-tron
„Szybkie ładowanie, przestronne wnętrze, funkcje cyfrowe, takie jak opcjonalny wyświetlacz head-up wykorzystujący rozszerzoną rzeczywistość, i przestronność bagażnika z przodu – to wszystko sprawia, że codzienna jazda staje się łatwiejsza i przyjemniejsza. Z nadchodzącym sezonem narciarskim czeka nas również prawdziwy test wytrzymałości. Zakładam, że uda mi się pokonać trasę z Ingolstadt w Północne Alpy i z powrotem bez konieczności postoju na ładowanie nawet w warunkach zimowych. W razie potrzeby mogę jednak wykorzystać czas na stoku, doładowując pojazd w jednym z wielu dostępnych miejsc”.


o infrastrukturze ładowania 
„Oferuje ona coraz więcej punktów ładowania i staje się coraz bardziej wydajna. Oczywiście nadal istnieje możliwość dalszej optymalizacji. Życzyłbym sobie, aby ładowanie w przyszłości stało się jeszcze bardziej wyjątkowym doświadczeniem i aby czas poświęcony na ten proces mógł zostać efektywnie wykorzystany. Dzięki swoim centrom ładowania Audi Charging Hub Audi już dziś oferuje rozwiązania w zakresie szybkiego ładowania, zwłaszcza w miastach, gdzie nie każdy ma dostęp do prywatnych punktów ładowania”. 

Portrait shot of Florian Hauser.

Od dziesięciu lat związany z firmą Audi i zajmujący się elektromobilnością Florian Hauser jest obecnie odpowiedzialny za marketing produktów opartych na platformie PPE (Premium Platform Electric) oraz Audi Q6 e-tron.

An Audi Q6 e-tron driving through a bend.

Eleganckie i wydajne.

W pełni elektryczne Audi Q6 e-tron całkowicie wykorzystuje możliwości, jakie oferuje platforma PPE (Premium Platform Electric). Imponuje na nowo zaprojektowanym cyfrowym wnętrzem, innowacyjną architekturą elektroniczną, zaawansowaną technologią akumulatora i ładowania oraz wyrazistym designem. Odkryj w pełni elektryczny SUV klasy premium.