Audi oferuje wiele rozwiązań, które sprawiają, że samochody są wyjątkowe. Gdy Audi Product Manager Markus Eberle staje przed najnowszym Audi RS 6 Avant performance*, jest jedna rzecz, która natychmiast rzuca mu się w oczy.
Markus Eberle jako Product Manager zna modele Audi RS na wylot. Jeżeli miałby wyróżnić jakąś cechę Audi RS 6 Avant performance*, nie byłyby to jego osiągi. Dla niego najważniejsza jest szerokość nadwozia, która nadaje temu modelowi jego sportowo-ekspresyjną formę.
Markus Eberle jako Product Manager zna modele Audi RS na wylot. Jeżeli miałby wyróżnić jakąś cechę Audi RS 6 Avant performance*, nie byłyby to jego osiągi. Dla niego najważniejsza jest szerokość nadwozia, która nadaje temu modelowi jego sportowo-ekspresyjną formę.
Gdy Markus Eberle słyszy, że model Audi RS jest tylko szerszy niż inne modele Audi, uśmiecha się. „Audi RS 6 Avant w porównaniu z Audi A6 nie jest po prostu szerszy. Nie jest też po prostu szybszy” – podkreśla i jakby mimochodem gładzi ręką karoserię Audi RS 6 Avant performance* w kolorze srebrnym Tau matowym. Sprawa jest dużo bardziej złożona.
Co ma na myśli Eberle? Cały design modelu Audi RS opiera się na tak zwanej szerokiej konstrukcji. Jest ona integralną częścią DNA Audi Sport. „W aktualnym Audi RS 6 Avant performance* tylko dach, tylna pokrywa i przednie drzwi zostały przejęte z serii Audi A6. Projektanci Audi zmodyfikowali przede wszystkim przednie błotniki, tył nadwozia oraz nadkola i w rezultacie praktycznie przeprojektowali całą karoserię zwiększając jej szerokość.”
Markus Eberle
Markus Eberle pracuje dla Audi od ponad dziesięciu lat, od sześciu lat opiekuje się projektami samochodów Audi RS. Lubi sportowe samochody: jego pierwszym prywatnym autem było Audi TT Competition.
Doskonałość stylistyczną szerokiego nadwozia Audi Sport widać bardzo wyraźnie patrząc na przejście tylnych drzwi w nadkola.
Markus Eberle pracuje dla Audi od ponad dziesięciu lat, od sześciu lat opiekuje się projektami samochodów Audi RS. Lubi sportowe samochody: jego pierwszym prywatnym autem było Audi TT Competition.
Doskonałość stylistyczną szerokiego nadwozia Audi Sport widać bardzo wyraźnie patrząc na przejście tylnych drzwi w nadkola.
Słowo „przeprojektować” zostało użyte celowo i jest bardzo ważne, uważa Eberle. To, co zasadniczo wyróżnia modele Audi RS, a w szczególności Audi RS 6 Avant performance*, to obok osiągów i wartości użytkowych przede wszystkim sportowa elegancja. „Widać to bardzo wyraźnie patrząc na przejście tylnych drzwi w nadkola.” Nic nie wygląda tak, jakby zostało doklejone lub dobudowane. „Wszystko jest harmonijne, stanowi jedną całość.”
Aktualne Audi RS 6 Avant performance* jest szersze od Audi A6 Avant, którym Eberle jeździ prywatnie, o około 80 milimetrów. „W tej generacji świadomie trochę odeszliśmy od „wilka w owczej skórze”” – uważa. Opierając się na reakcjach naszych klientów zdecydowaliśmy się na bardziej ekspresyjny design. „Design w samochodach high performance jest szczególnie ważnym elementem” – twierdzi ekspert. Od dziesięciu lat Markus Eberle pracuje w Audi, od sześciu lat jest odpowiedzialny za samochody Audi RS jako Product Manager. Zna na wylot modele Audi RS 6 Avant i jest świadom wymagań, jakie są stawiane samochodom.
Markus Eberle
Szeroka konstrukcja wnosi jeszcze coś, co ma wpływ na robiące wrażenie wartości osiągów i właściwości jezdne Audi RS 6 Avant performance*. „Dzięki większym i szerszym nadkolom mogliśmy zamontować o cal większe koła niż w serii A.” Audi RS 6 Avant performance* porusza się na 22-calowych kołach. „Zwiększyła się również szerokość kół, a jednocześnie zmniejszyła wysokość opon. Zapewnia to większą sztywność opon, bardziej bezpośredni kontakt z nawierzchnią i poprawia dynamikę poprzeczną.” Ale, dodaje Markus Eberle, to są właściwości, które docenia się przede wszystkim w ekstremalnych zakresach jazdy.
Jednak na co dzień, a wszystkie modele Audi RS bardzo dobrze sprawdzają się w codziennym użytkowaniu, najważniejszy jest dla niego wygląd. „Nie wiem, ile już razy widziałem aktualne Audi RS 6 Avant performance*, ale za każdym razem, gdy widzę ten samochód, czuję mrowienie na skórze i nie mogę powstrzymać się od uśmiechu.”